پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع)، امیر متقین و امیر مومنان است، گفت: بدون ولایت، رسیدن به مقامات عالی انسانی امکان پذیر نیست و تنها بستر آن مسیر ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان عصر امروز در جمع مدیر و اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران استان، با بیان اینکه لازمه مدیریت بر جامعه بشری، تربیت در بستر ربوبیت الهی است، اظهار داشت: اگر به دنبال اثر گذاری در جامعه هستیم باید بدانیم که این موضوع بدون تربیت امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه محور تربیت خداوند نسبت به پیامبر اسلام(ص)، مسئله محبت بوده، گفت: اگر سیره پیامبر اسلام را در رفتار با مردم مشاهده کنیم متوجه می شویم که اگر کسی دایه دار تربیت در جامعه است، در گام اول باید غم‌خوار جامعه بوده و سپس در برخورد با مردم محبت داشته باشد.

امام جمعه همدان، امیرالمومنین(ع) را تربیت شده حضرت محمد(ص) عنوان کرد و یادآور شد: محصول تربیت پیامبر گرامی اسلام(ص)، تربیت یک عبد بود، عبودیتی که در وجود امیرالمومنین(ع) به طور کامل محقق شده بود.

وی نتیجه تربیت در بستر اسلام را عبودیت محض که همان فلسفه اصلی خلقت است، خواند و یادآور شد: اگر کسی مودب به آداب الله نشود، نه تنها در دنیا با حسرت زندگی خواهد کرد، که ممات او نیز با حسرت همراه است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه تنها راه رسیدن به آرامش، تادیب به آداب الله است، خاطر نشان کرد: بشر برای تربیت شدن و تحقق عبودیت فردی و اجتماعی هیچ راهی جز قرار گرفتن در شعاع ولایت امیرالمومنین(ع) ندارد.

وی گفت: بدون ولایت، رسیدن به مقامات عالی انسانی امکان پذیر نیست و تنها بستر آن مسیر ولایت است.

همچنین، سرکار خانم امیدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان، در این دیدار با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز مرد، اظهارداشت: مهم‌ترین عیدی در این روز درس گرفتن از سیره و روش زندگی امیرالمومنین(ع) است.

وی افزود: امیدواریم علاوه بر توجه به شخصیت حضرت، بتوانیم سیره و سبک زندگی امام علی(ع) را در بطن زندگی خود و در عرصه عمل به منصه ظهور برسانیم و الگو کاملی از اسلام در جامعه باشیم.
 

دستیابی به مقامات عالی انسانی "بدون ولایت" امکان پذیر نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha