پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وفات حضرت زینب کبری (س)

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) ادامه دهنده انقلاب امام حسین (علیه السلام) بود، چرا که این بانوی بزرگوار پس از شهادت سیدالشهدا (علیه السلام) در سخت‌ترین شرایط جسمی و روحی، بزرگ‌ترین و خطیر ترین مسئولیت‌ها را به عهده گرفت و با موفقیت کامل آن را به سر انجام رساند.

 خانم ترادیون از اساتید حوزه علمیه خواهران قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) گفت: اهل ‌بیت امام‌ حسین (علیه السلام) به سرپرستی زینب کبری (سلام الله علیها) توانستند به سرعت پرده از جنایات یزید و عمالش بردارند و چهره خبیث آنان را برای مردم کوفه و شام و دیگر شهرهایی که در مسیر حرکت کاروان از کوفه به شام قرار داشتند، رسوا کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت حضرت زینب(سلام الله علیها) پیام‌رسانی خون شهدا و بیدارگری و آگاهی‌بخشی به‌مسلمانان بود، عنوان کرد: ایشان با خطبه های آتشینی که در کوفه و شام خواند یک بار دیگر مسلمانان را بیدار و افراد ظالم و خارج شده از دین را به دیگران معرفی کزد.

ترادیون اظهار کرد: خطبه‌های حضرت زینب (سلام الله علیها) چه در کوفه و چه در شام باعث بیداری مردم شد و باعث شد که مردم متوجه شوند که یزید چه جنایت بزرگی مرتکب شده است و به عظمت امام حسین (ع) آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین، بارزترین  ویژگی حضرت زینب(س) را صبر همراه مبارزه ذکر کرد و خاطرنشان کرد: صبوری حضرت در عصر عاشورا به حدی زیاد بود که ملائکه شگفت زده شدند وآنگاه که حضرت(سلام الله علیها) برادرش امام حسین(ع) را در آغوش گرفت و فرمود” اللهم تقبل هذا قلیل القربان” که این نهایت فروتنی وسپاسگزاری حضرت زینب(س) در برابر خداوند متعال است و هم تیری است بر قلب دشمن تا با انها بفهماند که دشمن سنگدل خیال  نکنید که ما خوار شده ایم بلکه ما سرافرازیم زیرا برای خدا قربانی داده ایم.

 ترادیون عنوان کرد: حضرت زینب (س) در جریان عاشورا با اتخاذ منطق در تک‌تک صحنه‌های کربلا موجب رساندن پیام سیدالشهدا (ع) به مردم شدند و چنین بصیرت‌مندی سبب ماندگاری حرکت عاشورای امام حسین (ع) شد.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) ادامه دهنده انقلاب امام حسین (علیه السلام) بود، چرا که این بانوی بزرگوار پس از شهادت سیدالشهدا (علیه السلام) رسالت خطیر و سنگین ایشان آغاز و در سخت‌ترین شرایط جسمی و روحی، بزرگ‌ترین و خطیر ترین مسئولیت‌ها را به عهده گرفت و با موفقیت کامل آن را به سر انجام رساند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha