جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیمان آیت

حوزه/ دبیر نهضت ملی تأمین و ترویج ازدواج در قم با اشاره به عدم ازدواج جوانان در کشور گفت: ۱۳ میلیون جوان مجرد بالای ۲۷ سال در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت پیمان بعدازظهر امروز در نشست خبری نهضت ملی تأمین و ترویج ازدواج اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور ما امروز بالارفتن سن ازدواج و عدم فرزندآوری است.

وی ادامه داد: امروز آمار بالای سقط جنین در کشور یک هشدار جدی است که همه باید به آن توجه کنند.

آیت پیمان افزود: بر اساس آمار رسمی در سال بیش از ۲۲۰ هزار مورد سقط جنین داریم که علت‌های مختلفی دارد که باید در جهت کاهش آن گام‌های اساسی برداشته شود.

وی به بالارفتن سن ازدواج و آمار بالای مجردها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بالای ۱۳ میلیون مجرد بالای ۲۷ سال در پسران و ۲۵ سال در دختران را شاهد هستیم که از سن ازدواج گذشته‌اند.

دبیر نهضت ملی تأمین و ترویج ازدواج در قم به دلایل افزایش تجرد در جوانان اشاره کرد و بیان داشت: کارشناسان علت‌های مختلفی را برای این موضوع بیان می‌کنند که از جمله آن می‌توان عمل‌نکردن دولت‌ها به تکالیف مصوب در تسهیل ازدواج از جمله اجرا نشدن سیاست‌های ۱۴ گانه رهبری که در سال ۹۳ ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: سکوت و کم عملی دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص بحران به وجود آمده و نبودن عزم جدی در مدیران عامل دیگر این وضعیت است.

آیت پیمان بیان داشت: سومین عامل مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی است که موجب شده جوانان به سمت ازدواج نروند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن، اجاره‌بهای منازل، افزایش هزینه روزمره و جهیزیه از دلایل دیگری است که کارشناسان عنوان می‌کنند.

آیت پیمان تصریح کرد: ترس از طلاق و اجرای مهریه عامل بعدی است که در کنار ترس از هزینه‌های فرزندآوری موجب شده است که آمار جوانان مجرد افزایش یابد.

وی تأکید کرد: متأسفانه عدم ازدواج جوانان مشکلات عدیده‌ای را در کشور به دنبال دارد که کم‌وبیش در خانواده‌ها شاهد آن هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    بنظرمن از اینهمه زمین بایر وبیابانهای وسیع که میشود هرجوانی را خونه دار کرد باید اقدام کرد به هر جوانی دوهزار متر زمین بایداد هم درآبادانی کشور سهیم باشن وهم خونه وسرپناه داشته باشن وهم چهارتا داردرخت کاشته بشه
  • امیرحسین ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    1 0
    حتما اینم نتیجه مدیریت لیبرالهاست؟ در صورتی که قدرت اصلی کشور همیشه دست عرازشه بوده و هست، این حجم از تجرد قطعا معضلات و مشکلات فراوانی به بار میاره، حساب کنید میلیونها جوان لذت حلال جنسی ندارند، لذت فرزند آوری رو تجربه نکردند و....، آقایون خجالت بکشید.
  • یه پسر IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    بیخیال باو... کلی سختی و فشار روحی روانی تحمل کردیم حالا که مغزمون داغونه روحمون پیر و فکرمون خرابه به فکر مایید؟ نوش دارو پس از مرگ سهرابید . من همش 28 سالمه حواس پرتی دارم اعصاب و روانم قاطیه ی وضی شده دیگه امیدی هم ایجاد بشه خودمون نمیخاییم . زندگی کنیم ک چی بشه . به درک