شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 946649
۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
حرم حضرت زینب س خالی از حضور زائران در شب قدر

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه، در یادداشتی به بررسی جایگاه مقام زن در اسلام و برشمردن منزلت «زینت پدر( عقیلة العرب)»، از منظر تعالیم اسلامی و فرهنگ حیاتبخش اسلام در گذر تاریخ پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در یادداشتی به بررسی جایگاه مقام زن در اسلام و برشمردن منزلت « زینت پدر( عقیلة العرب)»، از منظر تعالیم اسلامی و فرهنگ حیاتبخش اسلام در گذر تاریخ پرداخته و آورده است: اسلام دین تکامل و تعالی است و در تکامل و تعالی جنسیت شرط نیست، اسلام از همان ابتدا قائل به وحدت وجود انسانی شده در کنار اولین مرد مسلمان، زنی همچون حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها) قرار داده است.

 اسلام در سرزمینی رشد یافت که تبعیض جنسیتی موج می زد، در همان حال  پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) برای دخترش تمام قد بلند می شود و دستش را می بوسید و بوی بهشت را از دخترش استشمام می کرد.

در این فرهنگ های انسانی، دختری رشد نمود که شد زینت پدر( عقیلة العرب)، شریکة الحسین، عالمة غیر معلمه، مفهمة غیر مفهمه، پیام آور کربلا، قافله سالار بعد از حسین(علیه السلام)، نگهدار ودایع امامت، هر کدام از القاب مذکور به تنهایی برای عظمت یک شخصیت کفایت می کند چه برسد به آنها همه که در زنی جمع گردند که در تاریخ نظیر ندارد. 

 او هم همانند مادرش خطیب است، خطیب در ملأ عام در میان خصم اما با حیاء و قرآن، اما از زبان علی(ع) مثل علی(ع)، کَأَنَّهَا تُفْرِغُ عَنْ لِسَانِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(علیه السلام)، خصم را با لفظ، با قرآن با بیان به استیضاح می کشاند و منطقش را نابود می کند و تخم حجت اهل بیت(علیهم السلام) را در سرزمین شام می کارد.

 انگار وقتی صحبت می کند، یزید و یزیدیان می لرزند و تمام رشته هایشان پنبه شده است، دشمن را وادار به عذر خواهی می کند؛ مردم را آماده پذیرش ولایت و حق می کند، آرِی می شود زن بود، اما حنجره ای به بلندای تاریخ داشت، می شود زن بود و قیام کرد، می شود زن بود و زینب(سلام الله علیها) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha