جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی آیت الله اعرافی با طلاب و اساتید

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن با تاکید بر اینکه حوزه علمیه مهم‌تر از رسالت تبلیغی، به رسالت علمی خود توجه داشته باشد، گفت: پس از صدور بیانیه گام دوم، جنب و جوش بیشتری در حوزه به وجود آمده است و در کنار اقدامات طلاب، ابلاغیه‌ها و دستور العمل‌هایی که از قم صادر می‌شود هم بیانگر این تحول مهم است.

حجت الاسلام مهران ایلخانی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به وظیفه حوزه در برابر بیانیه گام دوم و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: بخشی از رهنمودهای حضرت آقا به رسالت تبلیغی حوزه اشاره دارد و بخش دیگر به رسالت تخصصی حوزه و لذا لازم است تا با ورود به آن، حوزه تکلیف خود را ادا کند.

وی با بیان اینکه پس از حضور آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه کشور یک انقلاب ساختاری در حوزه‌ها شکل گرفته است، مطرح کرد: در یک برهه خاص، حوزه در نگاه مردم بیشتر به رسالت تبلیغی خود مشغول بود و طلاب افرادی بودند که با بازخوانی دروس حوزه علمیه، به دنبال ترویج رسالت دینی بودند.

حجت الاسلام ایلخانی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه مهم‌تر از رسالت تبلیغی، به رسالت علمی خود توجه داشته باشد، گفت: همان طور که از نام حوزه علمیه مشخص است، حوزه باید مقید به علم و استنباط و استخراج مطالب و مسائل علمی باشد. به طور مثال حوزه در علوم اقتصاد، علوم اجتماعی و سیاسی ورود کند و نظر دهد، چرا که دین مبین اسلام به عنوان یک دین کامل، در تمام این عرصه‌ها دارای برنامه است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد فعال شدن قسمت‌های پژوهشی در حوزه هستیم، عنوان کرد: نمونه این موضوع برگزاری جشنوار علامه حلی در استان همدان و به تبع آن در سراسر کشور است که تعداد و کیفیت مطالب این جشنواره با ده سال پیش به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

وی، حضور پر شور در فعالیت‌های پژوهشی را نوید بخش ورود حوزویان در آینده نه چندان دور در عرصه‌های مختلف علمی و ارائه نظرات کارشناسی دانست و یادآور شد: بحمدالله حوزویان و به خصوص نسل جوان حوزه، که دارای نگرشی تخصصی به دروس حوزه هستند، در قسمت تخصصی به خوبی در حال انجام کار هستند و می‌توان امیدوار بود که این نظرات به تایید متفکران و نخبگان کشور نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام ایلخانی با اشاره به اینکه حوزه نسبت به بیانیه گام دوم دارای دغدغه جدی است، خاطر نشان کرد: پس از صدور بیانیه گام دوم، جنب و جوش بیشتری در حوزه به وجود آمده است و در کنار اقدامات خود طلاب، ابلاغیه‌ها و دستور العمل‌هایی که از قم صادر می‌شود هم بیانگر این تحول مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha