پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز

حوزه / دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با تاکید بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد، تصریح کرد: مسجدی که میلیاردها تومان برای ساخت آن هزینه می شود نباید فقط برای خواندن دو رکعت نماز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر، مشاور استاندار و دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، روز دوشنبه، در ویبنار اجلاس اقامه نماز کاشان با بیان اینکه اجلاس نماز امسال بر محوریت خانه، مدرسه و مسجد برگزار خواهد شد، گفت: در این اجلاس  بیشترین تلاش ها و برنامه ها بر احیای مساجد با حضور جوانان و نوجونان است.

وی به نقش خانواده در احیای فرهنگ نماز و حضور جوانان در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: گرچه در سن طفولیت خواندن نماز برای کودکان واجب نیست، ولی آموزش نماز از همان دوران آغاز شود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه هیئت امنای مساجد برای تشویق کودکان به اقامه نماز باید جاذبه ایجاد کنند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و آموزشی خصوصا آموزش و پرورش و دانشگاه ها زمینه حضور خانواده ها و جوانان را در مساجد فراهم کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش، آموزش نماز به دانش آموزان را در اولویت کاری خود قرار دهد، گفت: معلمین در تمام برنامه های آموزشی یک جمله از نماز، عبادت و مسجد رفتن را به دانش آموزان یاد دهند.

وی ، با بیان اینکه مساجد باید کارکردهای مختلف داشته باشند، افزود: مسجدی که میلیاردها تومان برای ساخت آن هزینه می شود نباید فقط برای خواندن دو رکعت نماز باشد.

مشاور استاندار اصفهان همچنین از زحمات حجت الاسلام گلستانه دبیر سابق ستاد اقامه نماز کاشان تقدیر و برای حمیدرضا تفویضی دبیر جدید ستاد آرزوی موفقیت کرد:

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha