پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آرم جامعه مدرسین

حوزه/ فعالیت جامعه مدرسین را می توان در سه مرحله از زمان تاسیس تا زمان تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و عراق؛‌ از زمان تبعید تا زمان پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی مبارزات، خلاصه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فعالیت جامعه مدرسین را در سه مرحله خلاصه  کرد،از زمان تاسیس تا زمان تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و عراق؛‌ از زمان تبعید تا زمان پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی مبارزات.

جامعه مدرسین را جمعی از علماء و اساتید بزرگ حوزه علمیه قم، در سال ۱۳۴۰ و با اهداف متعدد پایه گذاری کردند.

جامعه مدرسین از آغاز یک تشکیلات کاملاً مخفی بود و به صورت پنهانی کار می‏کرد. در سال ۱۳۴۲ که مبارزات اسلامی ملت مسلمان ایران، به رهبری قاطعانه امام خمینی(ره) و همکاری علماء و طلاب علوم دینیه و سایر اقشار مردم، آغاز شد جامعه مدرسین که یک تشکیلات روحانی بود دعوت امام خمینی را لبیک گفت و تمام توان خود را در تأیید و ادامه مبارزات به کار گرفت.

در تاریخ دوازدهم بهمن ماه ۱۳۵۷، در زمان اوج مبارزات، امام خمینی به ایران بازگشت و در اثر رهبریهای قاطعانه امام و مبارزات سرسختانه امت قهرمان و شهید پرور ایران، سرانجام در روز بیست و دوم همان ماه، رژیم شاهنشاهی متلاشی شد وانقلاب اسلامی پیروز گشت.
 در این زمان مسئولیت جامعه مدرسین تغییر کرد و از صورت مبارزه با رژیم طاغوتی به صورت مشارکت در تأسیس و تثبیت حکومت اسلامی تبدیل شد  و در این مرحله وظیفه داشت در چند جهت به تثبیت نظام جمهوری اسلامی کمک کند.

برای اطلاع از اخبار و رویدادهای این نهاد عالی حوزوی که از طریق روابط عمومی منتشر می شود، می توانید علاوه بر سایت به نشانی https://www.jameehmodarresin.org/ در فضای مجازی و در کانال ایتا https://eitaa.com/j_modarresin آن را دنبال کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha