سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 947579
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
ترکمانه

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در مساجد، پایگاه های بسیج و دفاتر ائمه جمعه و مراکز فرهنگی مشغول فعالیت هستند، گفت: این مراکز در گام اول موظف به شناسایی نیازمندان و خیرین هستند که اقدامات لازم در این راستا از ماه ها پیش آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ظهر امروز در آیین رونمایی از سامانه شبکه جامع نیکوکاری با بیان اینکه در این سامانه اطلاعات ۱۷۰ مرکز به ثبت رسیده،  اظهار داشت: مختصات دقیق مکانی، بانک اطلاعاتی نیکوکاران و خیرین و مشخصات خانواده‌های نیازمند در شبکه جامع نیکوکاری موجود است.  

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات موجود، محرمانه است، گفت: اطلاعات موجود تنها در بین مجموعه ها و مراکز نیکوکاری قابل تبادل و ارتباط است و از آنجایی که خدمات حمایتی بر اساس کد ملی ارایه می‌شود، بنابراین امکان آنکه یک فرد از چند مرکز خدمات بگیرد وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نمایش هوشمندانه میزان نیاز مددجویان با هدف مدیریت مالی در مرکز نیکوکاری را از دیگر مزیت‌های این سامانه برشمرد و گفت: نبود بانک اطلاعاتی جامع از نیازمندان یکی از چالش ها و مشکلاتی بود که در عرصه خدمت رسانی با آن مواجه بودیم و لذا با راه اندازی این سامانه، در مسیر رفع این مشکل گام خواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه عدن دسترسی به یک بانک اطلاعاتی جامع امکان برنامه ریزی صحیح را از کمیته امداد گرفته بود، خاطر نشان کرد: ضعف حاکمیت در سازماندهی و تقویت نهادهای مردمی و کم‌توجهی به کرامت نیازمندان از چالش‌ها و مشکلاتی بود که با روی کار آمدن این سامانه برطرف خواهد شد.

ترکمانه با اشاره به اینکه باید سیاست گذاری دقیقی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی هرچه بهتر به جامع هدف خود داشته باشیم، عنوان کرد: کمیته امداد،  ایجاد مراکز نیکوکاری محلی را به عنوان یک پیشنهاد ارائه کرده تا اهالی هر منطقه در این مراکز ضمن شناسایی نیازمندان هر منطقه، برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند.

وی افزود: امروز در استان همدان تعداد ۱۷۰ مرکز نیکوکاری محلی ایجاد شده و مشغول فعالیت هستند و می توان گفت که هیچ محله ای وجود ندارد که دسترسی به مرکز نیکوکاری نداشته باشد و لذا با استفاده از این ظرفیت می توان به راحتی اقدام به توزیع کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در مساجد، پایگاه های بسیج و دفاتر ائمه جمعه و مراکز فرهنگی مشغول فعالیت هستند، مطرح کرد: این مراکز در گام اول موظف به شناسایی نیازمندان و خیرین هستند که اقدامات لازم در این راستا از ماه ها پیش آغاز شده است.

گفتنی است، این سامانه با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام(ره) کشور، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به صورت رسمی رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha