سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت:  فضای کمک به فقرا و نیازمندان ابعاد تربیتی و آثار درونی دارد که خداوند همه آحاد جامعه را از این آثار نورانی بهره‌مند می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، ظهر امروز در دیدار دست اندرکاران برنامه «جشن نیکوکاری» شهر اقبالیه گفت: در روایات آمده نماز در صورتی قبول است که همراه با زکات باشد، به این معنی که اگر فردی نماز خوب بخواند و رابطه اش را با خدا قوی کند اما به یاد فقرا نباشد، نماز این فرد قبول نیست.

وی با بیان اینکه اگر کسی کمک مالی به سایر افراد انجام دهد، اما در امر نماز کوتاهی کند؛ کمک های مالی او نیز قبول نخواهد بود، عنوان کرد: خداوند نماز و زکات را با هم قبول می کند.

استادحوزه علمیه قزوین، انفاق را پیوند دهنده مردم ضعیف و غنی دانست و ادامه داد: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه در شرایط خاصی قرار داریم که برای برخی از اقشار از نظر کسب و کار مشکلاتی به وجود آمده است.

امام جمعه شهر اقبالیه بیان کرد: باید در این زمینه به اقشار آسیب دیده کمک شود، از طرفی در آموزه های دینی ما به این موضوع بسیار اشاره شده است و یکی از نشانه های ایمان است.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کرد: کمک به نیازمندان وظیفه‌ انسانی است و ملت ایران در جشن نیکوکاری حتما صحنه ای زیبا از همدلی و مواسات را رقم خواهد زد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: فضای کمک به فقرا،  مستمندان و نیازمندان ابعاد تربیتی و آثار درونی دارد که خداوند همه آحاد جامعه را از این آثار نورانی بهره‌مند کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha