سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تبریز

حوزه / اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مردم استان در صورت داشتن هر گونه وقف نامه و اسناد وقفی، آن را جهت صیانت و درج در دفتر جامع موقوفات کشور، در اختیار اوقاف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری وزه از تبریز، اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مردم استان در صورت داشتن هر گونه وقف نامه و اسناد وقفی، آن را جهت صیانت و درج در دفتر جامع موقوفات کشور، در اختیار اوقاف قرار دهند.

فراخوان عمومی جمع آوری اسناد وقفی به شرح زیر است:

با عنایت به‌اینکه طی سال‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به   ایجاد آرشیو نگهداری اسناد وقفی اعم از وقف نامه‌ها، وصیت نامه‌های حاوی ثلث موبد و وقف و دیگر اسناد و مدارک که به نوعی از مصادیق وقف نامه بشمار می روند اقدام نموده است و کلیه امور مربوط به مرمت و نگهداری و گندزدایی و ... را مطابق با علم روز بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود تحت نظر کارشناسان متخصص اسناد انجام می‌دهد، لذا از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت می‌گردد چنانچه هر گونه وقف نامه و اخوات آنرا در اختیار داشته باشند، جهت صیانت و درج در دفتر جامع موقوفات کشور و انتقال به مرکز  مذکور به ادارات اوقاف شهرستان محل اقامت خود تحویل و رسید دریافت دارند.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: اسنادی که حاوی ارزش تاریخی و خطی و اعتبار بخصوصی از نظر نوع سند و  ارزش بوده و مورد تائید کارشناسان مرکز اسناد مربوطه باشد، تسلیم کننده سند بنحو شایسته از طرف سازمان اوقاف مورد تفقد و قدردانی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha