جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 947649
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
تصاویر / مراسم اولین سالگرد آیت الله سید هاشم بطحائی گلپایگانی

حوزه/ مراسم سالگرد درگذشت آیت الله بطحایی عضو مجلس خبرگان رهبری امشب با حضور علما در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه مراسم سالگرد و بزرگداشت آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه مسجد امام حسن عسکری(ع) قم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان، حجت الاسلام والمسلمین  کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در این مراسم مرحوم بطحائی را یکی از عالمان دلسوز، متعهد و وظیفه شناس توصیف کرد و گفت: آیت الله بطحائی در طول ۶۰ سال دوران طلبگی و خدمت به اسلام تا هنگام وفات مظلومانه اش درسال گذشته به خاطر بیماری کرونا همواره در صف مجاهدت، انجام وظیفه و همچنین درخدمت به آرمان‌های بلند موسس حوزه علمیه قم و موسس حوزه های علمیه، مکتب امام صادق (ع)، امام راحل و مراجعی نظیر آیت الله بروجردی (ره) و آیت الله گلپایگانی (ره) و سایر بزرگان قرار داشت.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین امام جمعه سابق گلپایگان را دارای جامعیت لازم دانست و گفت: آن مرحوم علاوه بر استادی دانشگاه در حوزه علمیه نیز مشغول تحصیل و تدریس و تبلیغ و فداکاری بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های آیت الله بطحائی در زمینه تفسیر و تدریس قرآن از جمله تدریس آیه ۱۱۰ سوره بقره افزود: این شخصیت در دانشگاه‌های داخل کشور و همچنین دانشگاه خارج مانند الازهر مصر منشا خیر بود.

وی با اشاره به حضور فعالانه آیت الله بطحائی در عرصه مبارزه با رژیم ستم شاهی یادآور شد: او در بهمن ماه سال ۱۳۴۱ زمانی که رژیم شاه قصد برگزاری رفراندوم داشت با سردادن شعار ما تابع قرآن هستیم رفراندوم نمی‌خواهیم نقش مهم و اثرگذاری در افشای توطئه های دولت شاهنشاهی ایفا کرد.

مرحوم آیت‌الله بطحایی از اساتید طراز اول حوزه های علمیه بود که دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی در دانشگاه تهران بود و در این دانشگاه نیز به تدریس می پرداخت.

وی در سالهای پیش انقلاب یار دیرین امام راحل و انقلاب اسلامی بود که دارای سوابق گسترده مبارزاتی و انقلابی و علمی و فرهنگی فراوانی بود. وی در ۲۶ اسفندماه سال ۹۸ براثر ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha