یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: اساتید حوزه در اجرای برنامه های تهذیبی دو شاخصه قانون مداری و انعطاف پذیری را لحاظ نمایند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه، شامگاه پنج شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با مدیران و معاونان تهذیب ۱۳ مدرسه علمیه لرستان، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، با اشاره به اینکه برای تربیت طلابی مومن ،مهذب و کارآمد باید از روش های مدیریتی قانون مداری و انعطاف  پذیری بهره گیریم، افزود: این روش مناسب ترین روش برای تربیت طلاب مومن و مهذب است.

وی با اشاره به اینکه در روش مدیریتی قانون مدار الزام ،جبر و قانون گرایی و در روش منعطف پذیری معرفت گرایی و اختیار برای طلبه لحاظ می شود، خاطر نشان کرد: در تربیت دینی و اخلاقی طلاب باید اساتید همه این شاخصه ها را در اجرای برنامه های تهذیبی با هم لحاظ نمایند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به اینکه مخاطب شناسی باید یکی از اصول در اجرای برنامه های تهذیبی باشد، گفت: اساتید حوزه با مخاطب شناسی، معرفی کتب تهذیبی و برنامه ریزی دقیق برای اجرای برنامه های تهذیبی در مدارس باید رسالت خود را انجام دهند.

در پایان این جلسه مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه لرستان در خصوص اجرای بهتر برنامه های تهذیبی به بحث و تبدل نظر پرداختند .   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha