جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مردم باید خروجی این جلسات را در زندگی خود احساس کنند، گفت: ما تنها به دنبال برگزاری جلسات نیستیم، بلکه هدف اصلی از برگزاری این جلسات، رفع مشکلات مردم می‌باشد، بنابراین پس از این جلسات و ارائه خروجی مناسب باید به سمت اجرایی شدن حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف استان با موضوع بررسی مشکلات بازار، با گلایه از وضعیت بازار و گرانی‌های شب عید، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مشکلات موجود ناشی از آن است که دولت راهکارهایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند را جدی نگرفته و هنوز در انتظار رفع تحریم‌ها است.

وی افزود: پس از انتخابات آمریکا و حضور بایدن، بعضی از مسئولان تنها بر رفع تحریم متمرکز شده‌اند، در حالی که بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها در اختیار ما نیست و لذا باید راهکاری‌های موجود را جدی گرفت و برای عملیاتی شدن آن فعالیت کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با اشاره به برگزاری این جلسه توسط ستاد امر به معروف، خاطر نشان کرد: ستاد تنظیم بازار مسئول و متولی اصلی کنترل قیمت‌ها است و ورود ستاد امر به معروف در این حوزه نه از روی دخالت و مچ گیری، که اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به ستاد تنظیم در امر نظارت بر بازار است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف به عنوان نیروی اجرایی و بازوی کمکی ستاد تنظیم بازار آماده ورود به میدان است، گفت: آنچه در این‌جا مهم است حضور همه مردم و مسئولان در رسیدن به هدف اصلی، که باز شدن گره اقتصادی و برطرف شدن مشکلاتی مردم است و نام و ارگان در این بین مهم نیست.

امام جمعه همدان تصریح کرد: از نظر قانون، ورود به این مسئله بر عهده ستاد تنظیم بازار است و پیشنهاد برپایی این جلسه و قرارگاهی برای نظارت بر بازار، به معنای آمادگی نیروهای جهادی در مسیر کنترل بازار به عنوان بازوان اجرایی ستاد تنظیم است.

وی کار اصلی  ستاد را مطالبه‌گری از مسئولان دانست و گفت: همان طور که در نماز جمعه نیز به آن اشاره شد برای برطرف شدن مشکلات موجود از چند راهکار می‌توان استفاده کرد که اولین آن، تقویت نظارت‌ها است و برگزاری این جلسه نیز در همین راستا است.

نماینده ولی فقیه در همدان دومین راهکار را ایجاد تعادل در بحث خرید دانست و مطرح کرد: خوب است که از مجاری قانونی، خریدهای بیش از اندازه را در بازار کنترل و متعادل کرد.

وی با بیان اینکه مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند، خاطر نشان کرد: برخی از خانواده‌ها به دلیل مشاهده نوسانات قیمت در بازار دچار تشکیک می‌شوند، که امری عادی است، چرا که افزایش روزانه قیمت‌ها، میل به خرید را افزایش می‌دهد.

رئیس ستاد امر به معروف استان با تاکید بر اینکه مردم باید خروجی این جلسات را در زندگی خود احساس کنند، یادآور شد: ما تنها به دنبال برگزاری جلسات نیستیم، بلکه هدف اصلی از برگزاری این جلسات، رفع مشکلات مردم می‌باشد، بنابراین پس از این جلسات و ارائه خروجی مناسب باید به سمت اجرایی شدن حرکت کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم تعاملات خوبی بین ستاد امر به معروف و ستاد تنظیم بازار حاکم شود، گفت: امیدوار هستیم مسئولان با توجه جدی به این مسئله، از ظرفیت‌های موجود برای کاهش مشکلات در جامعه خصوصا در حوزه اقتصاد استفاده مناسب را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha