جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت امام موسوی کاظم

حوزه / مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: امام کاظم (علیه السلام) در سایه سیاست تقیه، ۲ کار مهم و کار گشا انجام داد و تشیع را تقویت کردند . یکی گسترش تشکیلات «وکالت» و دیگری گماردن افراد نفوذی در تشکیلات سیاسی و حکومتی عباسیان بود.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام کاظم (علیه الاسلام) گفت: یکی از خصوصیات اخلاقی حضرت «کظم غیظ» بود که باید از آن درس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد : علت به زندان افتادن امام هم پایبندی به اصول اسلام ناب محمدی بود و رضای خدا را بر رضای خود و خلق مقدم می‌داشتند، از این رو درسی که ما باید از حضرت بگیریم این است که امروز ما هم باید در مقابل ظالمان که نماد واقعی آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است، بایستیم و از مظلومان عالم دفاع کنیم و به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و در این راه حق و حقیقت استقامت نماییم.

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: دوره امامت امام کاظم(علیه الاسلام) با اوج قدرت خلافت عباسی همزمان بود، به ویژه دوران حکومت هارون الرشید که تقریبا طولانی هم بود و فضای اختناق و فشار علیه امام و مکتب اهل بیت(ع) بسیار بیشتر بود. امام  در برابر حکومت وقت، تقیه می‌کرد و شیعیان را نیز به این کار سفارش ‌می‌ فرمود؛ در مناظره و گفتگو با خلفای عباسی و دیگران تلاش می‌کرد از خلافت عباسیان مشروعیت‌زدایی کند.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: امام کاظم (علیه السلام) در سایه سیاست تقیه، ۲ کار مهم و کار گشا انجام داد و تشیع را تقویت کردند . یکی گسترش تشکیلات «وکالت» و دیگری گماردن افراد نفوذی در تشکیلات سیاسی و حکومتی عباسیان بود. امام(ع) با ایجاد شبکه وکالت توانست با همه شیعیان در اطراف عالم مرتبط گردد و اعزام افرادی مانند علی بن یقطین توانست تا حدود زیادی جلو ستم بر شیعیان را بگیرد و از حقوق آنان دفاع کند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha