جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمد واعظی

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حسن عملکرد دستگاه های بین المللی می تواند فرصت هایی را برای تعاملات نخبگانی فراهم کند و غنای محتوایی نیزباید به گونه ای باشد که موضوعات برای مخاطب ملال آور و تکراری نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آیین اختتامیه همایش بین المللی گام دوم انقلاب و جهان اسلام، عنوان کرد: این همایش نتیجه یک کار گروهی با همیاری بخش های مختلف بود که انجام این کار بزرگ و فاخر در مدت زمان کوتاه نشان دهنده ظرفیت بالای دفتر تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: دو نظریه کلان در رابطه با تعاملات وجود دارد که در نظریه اول باید صرفا به منافع کشور و ملت خود بیاندیشیم که این رویکرد گاهی رنگ ملی گرایانه و گاهی مذهبی به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه تقویت تشیع، افزایش اقتدارشیعه، بی توجهی به مشکلات سایر مذاهب و... از تفکرات مذهبی گرایانه ی این نظریه است، اظهار کرد: در جلوه ملی گرایانه با یک دیدگاه واقعه گرایانه باید به منافع ملی خود بیندیشیم که در برخی کشورهای عربی نیز شاهد آن هستیم.

وی افزود: رویکرد دوم توجه به امت واحد اسلامی و رویکرد تمدنی دارد که جهان اسلام را یک مجموعه هم سرنوشت و هم مقصد می داند و نگاه وحدت گرایانه بر آن غلبه دارد.

وی بابیان اینکه در بیانیه گام دوم رویکرد دوم انعکاس داده شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز می فرماید که ظرفیت انقلاب اسلامی محدود نیست و ظرفیت جامعه پردازی و تمدن سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این نظریه وظیفه و رسالت حوزه علمیه و روحانیت در این فضا باید تقویت سه بعد اصلی نیروی انسانی کارآمد، حسن عملکرد دستگاه های بین المللی و غنای محتوایی باشد، بیان کرد: حسن عملکرد دستگاه های بین المللی می تواند فرصت هایی را برای تعاملات نخبگانی فراهم کند و غنای محتوایی نیزباید به گونه ای باشد که موضوعات برای مخاطب ملال آور و تکراری نشود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهارکرد: باید زیاد بخوانیم و بدانیم تا بتوانیم  مطالب خود را بهترعرضه کنیم؛ زیرا این گونه  می توان ضمن آموختن تاثیرگذار نیز بود و این داد و ستد مبنای شکل گیری تمدن سازی است.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha