جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علی نوری

حوزه/معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از نقش محوری تریبون نماز جمعه در محرومیت‌زدایی ۱۵۶ نقطه محروم کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام علی نوری، معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دفتر شورای سیاست‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قدردان امام و شهدا هستیم که امنیت را برقرار کردند که در این نقطه از پیشرفت و قدرت بعد از ۴۰ سال ایستاده‌ایم و چنین وضعیتی بی‌نظیر است.

وی با بیان این که جایگاه کنونی، گاه مورد غفلت قرار می‌گیرد و به فراموشی سپرده می‌شود افزود: امروز فقط یکی از برکات انقلاب اسلامی نماز جمعه است که یکی از هزاران برکات انقلاب به شمار می‌رود.

این مسئول فرهنگی با یادآوری وضعیت در رژیم پهلوی، گفت: آقا رحیم ارباب در اصفهان می‌گفت باید این ننگ را از پیشانی شیعه برداریم که نماز جمعه نمی‌خوانیم و کار به جایی کشید که پیش از انقلاب نماز جمعه را به دلیل استبداد و خفقان در خانه‌اش برپا می‌کرد.

نوری بیان کرد: علمای ما پیشگام بودند که نماز جمعه را در همان دوره حفقان برگزار کنند. نماز جمعه رویداد روز جمعه ماست و اتفاقی که با این نماز ویژه در روز جمعه می‌افتد بسیار اثرگذار است. نقش نهاد امامت جمعه و پایگاه‌های ما در سراسر کشور در امر سازندگی و فرهنگ‌سازی و آسایش و امنیت فهرست بسیار بلندی است.

وی با تشکر از همه دستگاه‌ها در کمک به ساخت حوزه‌های علمیه، گفت: ائمه جمعه ما در ساخت ۷۰ درصد حوزه‌های علمیه کشور پیشگام شده‌اند و در بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جاده روستایی گرفته تا آبرسانی به آخرین نقطه پیشگام هستند.

نوری ادامه داد: ائمه جمعه به غم مردم غمناک می‌شوند. اکنون ۱۰۸ پایگاه ما در مناطق محروم محروم و ۱۴۸ پایگاه در شهرهای مناطق محروم مشغول به خدمت هستند در شهرهای مرزی تنها مسئولی که در شهر ماندگار بوده ائمه جمعه هستند که به حکم آقا باید در یک جا اقامت داشته باشند. 

 وی با تقدیر از عملکرد ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت مصلاها بسیار خوب بوده و در نرم جوانگرایی ائمه جمعه رتبه یک کشور متعلق به این استان است و جوانترین ائمه جمعه با میانگین ۴۲ سال مربوط به استان شماست که کاملا انقلابی و بدون حاشیه و جهت‌گیری سیاسی عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha