شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 948891
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
رونمایی

حوزه/ مراسم جشن عید مبعث و رونمایی از اثر جدید استاد محمد باقر تحریری از اساتید حوزه علمیه و تولیت مدرسه علمیه مروی تهران در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین وزیری فرد در مراسم جشن مبعث و رونمایی از اثر جدید استاد محمد باقر تحریری که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص)، عنوان کرد: بعثت به معنای برانگیختن است که این برانگیختن می تواند با هدف خود مبعوث و یا مبعوث علیهم صورت بگیرد؛ گاهی خود مبعوث مورد نظر است، مانند بعثت انسان ها در قیامت و گاهی به قصد مبعوث علیهم است مانند برانگیختن کلاغ برای آموزش به انسان برای چگونگی پوشاندن خطا.

این استاد حوزه با بیان اینکه بعثت برای بیرون آمدن از جهالت است، اظهار کرد: ما از بسیاری از آیات الهی غافل هستیم در حالی که این آیات برای نشان دادن مسیر به انسان است؛ آیات، انسان را به حکمت دعوت می کنند و حکمت یعنی انسان هر فکر و کاری که انجام می دهد محکم و درست باشد تا بعدا نگوید کاش این کار را نمی کردم و یا  این حرف را نمی زدم.

وی با اشاره به اینکه راه استفاده از حکمت، عقل است، بیان کرد: عقل انسان ها در هوا و هوس ها مخفی شده و پیامبر  این  آلودگی ها را کنار میزند و باعث می شود که بندگان خدا را عاقلانه بپرستند  و این گونه تعبد نیز عاقلانه می‌شود.

سخنران این مراسم افزود: پیامبر برای عاقل کردن انسان مبعوث شد و بدون تزکیه، تعقل و حکمت انسان در ضلالت است؛ امروز اگر به کودکان نیز درست توجه شود می‌توانند برای یگانگی خدا استدلال کنند در حالی که در عصر جهالت این گونه نبوده است و در این عصر ایمان آوردن به پیامبر(ص) راحت تر است وکسانی که ایمان نمی آورند جهالت  بیشتری نسبت به گذشتگان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین وزیری فرد ادامه داد: اگر به دنبال اهداف بعثت (تزکیه، عقل و حکمت) رفتیم، ما مخاطبان بعثت هستیم و در غیر این صورت از غافلین هستیم که شکر نعمت را به جا نیاوردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مردم اسیر طاغوت بودند و فقط افرادی که پول و قدرت داشتند محترم بودند، بیان کرد: برخی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ربطی به انقلاب ندارد و افراد  ناباب این مشکلات را به وجود آوردند و اگر انقلاب در مسیر خودش حرکت می کرد و لیبرال‌ها نبودند مشکلاتی مانند گرانی وجود نداشت.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر ارزش های انقلاب در کسی باشد سیر کردن و پوشاندن برایش مهم تر از سیر شدن و پوشیدن است، اظهار کرد: به عبودیت پروردگار توجه کردن و به آن رسیدن از اهداف بعثت و انقلاب است. فردی از حضرت علی(ع) پرسید: که آیا تو خدا را دیده ای؟ حضرت علی(ع) پاسخ داد: وای برتو، من  خدایی را که ندیدم، نمی پرستم. خدا را باید با چشم دل دید و بعد پرستید و این هدف بعثت و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه شهدا این اهداف را فهمیدند و به درجه ای رسیدند که با ۷۰ سال عبادت هم نمی‌توان به آن رسید، بیان کرد: بعثت، باید آدم را بیدار کند، خدای متعال نان و آب مردم را تضمین کرده است؛ اما مردم به دنبال چیزی می روند که خدا آن را تضمین کرده است اما آنهایی که منوط به  تلاش مان است را رها کردیم.

 در انتهای این مراسم پس از مدیحه سرایی حاج عباس حیدر زاده از اثر جدید استاد محمد باقر تحریری رونمایی شد.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha