شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / مراسم اربعین حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد مظلومی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی گفت: یکی از عوامل کمک کننده به انسان برای تشخیص عوامل سعادت و کمال پیامبران و اوصیای ایشان هستند؛ در دوران غیبت نیز که دسترسی به امام معصوم علیه السلام ممکن نیست بازهم راهنمایانی برای تشخیص راه درست هستند و آن ها همین فقها و علمای دین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی در مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون بعثه رهبر معظم انقلاب و هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محسن شریعت از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب که در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم  برگزار شد گفت: رسیدن به کمال مستلزم این است که انسان عوامل رسیدن به کمال را بداند و به آن ها جامه عمل بپوشاند و عوامل بازدارنده از کمال را نیز بشناسد و از ارتکاب آن ها بپرهیزد.

وی افزود: خداوند ابزار و وسیله رسیدن به شناخت خوبی ها و پرهیز از بدی ها را به انسان داده است؛ اولین ابزار فطرت توحیدی است که خداوند در نهاد انسان و همراه با خلقت او به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تبدیل و تغییری در خلقت خدا نیست و هر انسانی که متولد می شود اساساً خداشناس است و خدا را دوست دارد.

وی گفت: هر انسانی فطرتاً خوبی ها ، نیکی ها و صداقت را دوست دارد و از ظلم بیزار است.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی تصریح کرد:  عقل چیزی است که به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام اگر به درستی استفاده شود به وسیله آن خداوند بندگی می گردد و انسان به کمال می رسد.

وی افزود: خدای متعال برای بشر ۱۲۴۰۰۰ پیامبر فرستاده است اما چرا با وجود فطرت توحیدی و عقل بشری باز هم خداوند این تعداد پیامبر را مبعوث نمود؟

استاد حوزه علمیه بیان داشت: فطرت و عقل به خودی خود نمی توانند تمام اسرار عالم را درک نمایند و به همه جزئیات پی ببرند.

وی گفت: وقتی که عشق به دنیا و شهوت پرستی در وجود انسان شعله ور شد عقل را کنار می زند و انسان را به نابودی می کشاند؛ پس وجود انبیاء و تذکرات ایشان برای بشر لازم و ضروری بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی اظهار کرد: سومین عامل کمک کننده به انسان برای تشخیص عوامل سعادت و کمال پیامبران و اوصیای انبیاء هستند؛ در دوران غیبت نیز که دسترسی به امام معصوم علیه السلام ممکن نیست بازهم راهنمایانی برای تشخیص راه درست هستند و آن ها همین فقها و علماء دین هستند.

وی عنوان داشت: در تاریخ که نگاه می کنیم می بینیم که علماء چه رنج هایی در تعلیم، تدریس، تألیف و مبارزه و تبلیغ کشیده اند تا جامعه را هدایت نمایند.

استاد حوزه علمیه گفت: مرحوم  سیدجواد مظلومی توجه ویژه ای به اخلاقیات داشت؛ وی در تولید علم واقعاً تلاش بسیاری نمود و بسیاری از نرم افزارهای کامپیوتری در دسترس اهل علم در حال حاضر حاصل تلاش وی بوده است.

وی افزود: مدیریت مرحوم مظلومی قوی بود و زحمات زیادی بویژه در مدیریت کاروان های حج به دوش کشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha