جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم استفاده از سلاح هسته‌ای، گفت: مرجعیت شیعه فتوای صریح داده اند و  تولید بمب های هسته ای را ممنوع اعلام کردند و دولت هم به آن عمل کرده است اما جناب آقای پاپ شما هم در این زمینه فتوا می دهید؟  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تاکید بر اهمیت ایجاد وحدت در بین ادیان الهی، اظهار داشت: محور اول این وحدت که قرآن کریم به آن اشاره کرده، نفی غیر از خدا و اینکه عبادت را مخصوص خداوند بدانیم، می‌باشد.

وی با بیان اینکه دومین محور نفی شرک و سومین محور جلوگیری از استثمار و استعمار است، گفت:  استثمار و استعمار، مسئله وحدت در جامعه دینی و بین ادیان را از بین می‌برد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به وحدت برسیم، لازمه آن این است که نباید بعضی‌ها در دنیا اربابی کنند، خاطر نشان کرد: یهودیت، مسیحیت و اسلام هر سه باید بر محور واحد حرکت کنند و آن محور نیز عبارت است از نفی غیر از خدا، عدم شرک و عدم سلطه گر بودن.

وی به سفر پاپ به کشور عراق با عنوان دایه دار صلح و آرامش در خاورمیانه و دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی، اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله سیستانی در این دیدار به پنج نکته اساسی تاکید داشتند و این موارد عبارتند از، تاکید بر نقش ایمان به خداوند و رسالت انبیا بر غلبه به چالش‌ها، مقابله با ستم و سرکوب آزادی‌ها، مبارزه با بی‌عدالتی‌ها و از بین رفتن درد و رنج مردم منطقه که اشاره به زنده بودن آرمان‌های فلسطین دارد و نقش علمای دینی که مانع از ظلم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه مواضع ایشان همان آرمان‌هایی است که جمهوری اسلامی به دنبال تحقق آنها است، گفت: رفع مشکل فلسطین، مبارزه با بی عدالتی و ظلم، از آرمان‌های جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: اینکه عده‌ای به دنبال ایجاد دوگانگی بین مرجعیت قم و مرجعیت نجف هستند، یک دوگانگی کاذب است، چرا که این‌ها مرجعیت شیعه را نمی‌شناسند و فهم دقیقی از اسلام ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه از اهداف آنها این است که خاورمیانه باید به سمت سکولاریزه شدن حرکت کند، یادآور شد: اینها به دنبال آن هستند تا اسلام سیاسی را از بین برنده آرامش القا کنند، در حالی که اسلام اجازه خشونت را نداده و نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه اسلام اجازه سکوت در مقابل ظلم و تجاوز را هم نمی دهد، خطاب به پاپ، یادآور شد: اگر می‌خواهید منشا خشونت را پیدا کنید و واقعا زائر صلح باشید، لازم است که چند کار اساسی را انجام دهید.

امام جمعه همدان اظهار داشت: اولین اقدام این است که به آمریکا بگویید به وطن اصلی خود برگردد، چرا که اگر آمریکا داعش پروری نکند و از رژیم‌های کودک‌کش حمایت نکند،  آرامش در این منطقه برقرار خواهد شد.

وی با طرح این سوال که چه کسی کودکان بی پناه یمنی را می کشد، مطرح کرد: ما معتقد به گفت و گوی ادیان هستیم و از آن استقبال می کنیم که باید بر محورهای وحدت حرکت کنیم و صحبت کنیم.  

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم استفاده از سلاح هسته‌ای، خاطر نشان کرد: مرجعیت شیعه فتوای صریح داده اند و  تولید بمب های هسته ای را ممنوع اعلام کردند و دولت هم به آن عمل کرده است اما جناب آقای پاپ شما هم در این زمینه فتوا می دهید؟  

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز، بر نظارت بیشتر با بازار ها تاکید کرد و گفت: تصمیمات خوبی توسط مسئولان استانی و کشوری برای کنترل بازار گرفته شده اما لازمه این تصمیمات اجرای درست و صحیح آن است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه برخی از همشهری های ما به دلایل مالی و ناخواسته به زندان افتاده اند، یادآور شد: از مردم و خیرین می خواهیم با کمک‌های خیرخواهانه خود زمینه آزادی این افراد را فراهم کنند و خانواده‌های آنها را از غم و ناراحتی نجات دهند.

وی در پایان با اشاره به شروع ثبت نام حوزه های علمیه برادران و خواهران از مردم متدین دارالمومنین همدان دعوت کرد تا فرزندان خود را برای ادامه تحصیل و سربازی امام زمان(عج) به حوزه های علمیه بفرستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha