شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 949165
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

حوزه/ نشست علمی برخط در سامانه سیما با موضوع «بررسی نقاط قوت و ضعف مقالات پژوهشی طلاب»در مدرسه علمیه الزهرا (س) مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فرشته یزدانیان استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان در نشست علمی برخط در سامانه سیما با موضوع «بررسی نقاط قوت و ضعف مقالات پژوهشی طلاب» به ضرورت تحقیق و ثبت علم برای آیندگان و همچنین ضرورت پژوهش در کنار همه دروس اشاره کرد.

وی، نقاط ضعف مقالات طلاب را عدم دقت در انتخاب موضوع مناسب و درک آن و عدم  نگارش طرح نامه با مطالعه کامل دانست و به نکات محوری پیرامون مقاله نویسی و طرح نامه نویسی پرداخت.

یزدانیان، اولین گام در مقاله نویسی را ضرورت مطالعه قبل از انتخاب موضوع و دقت در مساله محور بودن آن دانست و به ضرورت انتخاب عنوان مناسب وراه های کاربردی این امر اشاره کرد.

وی برای دقت در نگارش  بخش های مختلف طرح نامه از جمله بیان مسأله، ضرورت و هدف، پیشینه، سؤالات اصلی و فرعی و انواع منابع تحقیق ، منابع مختلفی از سایت های معتبر و قابل دسترسی را معرفی کرد.

یزدانیان تاکید کرد: مقالات طلاب باید علمی تخصصی بوده و نو آوری داشته باشد و طلاب نباید ویراستار مطالب سایر نویسندگان باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha