جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد کرونا اوضاع استان را نگران کننده دانست و از مردم خواست تا به شدت رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کردیم وقتی وضعیت خوزستان آتشین شده این آتش دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهرستان‌هایی داریم که همسایه خوزستان هستند و روزانه چند هزار تردد داریم، هر چند مسئولان تلاش کردند تا به چنین وضعیتی نرسیم، اما وضعیت ما اکنون خطرناک است. وضعیت گچساران قرمز و یاسوج و کهگیلویه هم نارنجی شده است.

وی افزود:  اکنون با وضعیت سخت و خطرناک مواجه هستیم قطعا ورودی ما از خوزستان صد درصد بسته می‌شود و به جز کسانی که برای کار و با تست تردد کنند باید بقیه برگشت داده شوند. ورودی‌های ما از سمت شیراز و اصفهان نیز کنترل شود دیگر کریدور نیستیم و کنترل خودروهای غیر بومی باید به شدت انجام شود.

کلانتری گفت: در ورودی‌ها از سمت خوزستان و شیراز و اصفهان باید همه تست داده باشند تا از پیک سخت عبور کنیم. گرفتاری ما با ویروس جهش یافت انگلیسی است که هم ابتلا بیشتر است و هم فوت؛ شهید دکتر زارعی به دلیل معاینه فردی که مبتلای این ویروس بود گرفتار شد.

استاندار گفت:  اگر درگیر جدی شویم این پیک کشنده ترین پیک در استان می‌شود. مردم تا این جای کار خیلی کمک کردند و از سه پیک کشور فقط یکی را درگیر شدیم که میزان فوتی های ما بسیار پایین تر از کشور شد. 

وی افزود: با صراحت عنوان می‌کنم که پیک جدید بسیار پرخطر و کشنده‌تر از مراحل قبلی است. خوزستان گرفتار است و ما چسبیده به خوزستان هستیم و روابط و رفت آمد داریم از همه اهرم‌ها و ابزارها باید استفاده کنیم. شخصا از ورودی‌ها بازدید می کنم اگر خوب عمل شود تشویق و اگر بد عمل شود همان جا با سردار اشتری صحبت می‌کنم.

کلانتری گفت: استان چند مشکل دارد؛ مشکل زلزله و کرونای انگلیسی. در طرح شهید سلیمانی زحمت کشیده می‌شود و همه باید برای اجرای بهتر آن تلاش کنند.

وی افزود: کسی و گروهی حق ندارد از بیرون برای کمک به سی‌سخت بیاید. آمدن گروه های مختلف کار را مشکل‌تر می‌کند؛ کمک‌ها را بفرستند اما نیایند؛ هر کسی هم که آمده هر ۷۲ ساعت یکبار باید تست بدهد و مردم همانجا هم باید تست مستمر بدهند.

وی ادامه داد: تبلیغات انتخابات یکی از دلایل قرمز شدن گچساران است که کار دست مردم و مسئولان داد. هر کسی به دنبال ثبت نام است تا جای ممکن مراجعه حضوری نباشد و لشکر راه نیندازند. از دادستان‌ تشکر می کنم اما نیاز به برخورد جدی تری بدون در نظر گرفتن گرایش و طایفه داریم.

کلانتری گفت: هیچ ایرانی و غیر ایرانی بدون تست در دنا نباید باشد. در بازار یاسوج و گچساران و دهدشت خیلی از بازاریان خوب عمل می کنند، اما تعداد محدودی رعایت نمی کنند، با متخلفین باید برخورد قانونی و جدی شود و تلاش کنیم که برخوردها بازدارنده باشد که حایز اهمیت است

استاندار پیامی هم برای بومی‌های شاغل در خارج استان داشت و گفت: کسانی که اهل استان و خارج از استان هستند، خودشان در بدو ورود به استان تست بدهند، اگر بررسی شود که مبتلا بوده و مراجعه نکرده‌، شاکی آن‌ها می شویم و به سیستم خودشان ابلاغ می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha