جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 949359
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
تصاویر/همایش جوان تمدن ساز

حوزه/ نشست تخصصی دوره های مجازی دادگستری در قالب همایش جوان تمدن ساز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری در همایش «جوان تمدن ساز» با قدردانی از معاونت پیشگیری دادگستری و موسسه علمی تربیتی آوای توحید در برگزاری این همایش، اظهار داشت: در این ایام به دنبال برگزاری جشن بعثت بودیم و باید گفت این‌ها کافی نیست، بلکه باید به دنبال راهکارهای اجرایی کردن رسالت پیامبر(ص) باشیم. اگر در جامعه ناهنجاری را می‌بینیم به خاطر فاصله گرفتن از رسالت و بعثت است.

مدیرکل دادگستری استان قم، بابیان اینکه تمدن نوین اسلامی بالاترین رتبه  نظام اسلامی را دارد، افزود: در دادگستری قم،به‌منظور جهت گامی در تمدن‌سازی، برنامه‌های خوبی با همکاری موسسه آوای توحید در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مظفری گفت: قم باید در موضوع اجرای طرح‌های تمدن‌سازی الگو باشد و امیدواریم که این مهم با همکاری موسسه آوای توحید تحقق یابد.

حجت‌الاسلام حیدری مدیر موسسه آوای توحید نیز در این مراسم به معرفی این موسسه پرداخت و اظهار داشت: این موسسه اواخر سال ۹۵ باهدف اجتماعی و کاربردی کردن معارف توحیدی  و درنهایت ایجاد تمدن نوین اسلامی با حضور جمعی از اساتید عالی حوزه علمیه تأسیس شد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های  مهمی که موسسه دنبال می‌کند توانمندسازی و ارتقاء سطح بینش معرفتی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است، بیان کرد: در راستای تحقق این هدف تاکنون با بیش از ۲۰ نهاد رسمی تفاهم‌نامه همکاری منعقدشده است.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: همچنین با همکاری و دید تمدنی دادگستری استان قم طرحی خدمت معاون پیشگیری، ارائه و مورد تائید قرار گرفت.

مدیر موسسه آوای توحید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی چند مرحله را نام می‌برند و یکی از آن‌ها  دولت اسلامی است، گفت: موسسه آوای توحید در راستای تحقق دولت اسلامی برای ارتقاء سطح بینش معرفتی آن‌ها سعی کرده بر اساس سند بالادستی بیانیه گام دوم انقلاب فرهنگ‌سازی معرفتی ایجاد کند.

وی افزود: یکی از نیازهای جدی تمدن نوین اسلامی کاهش آسیب‌های اجتماعی است  که با همکاری رئیس‌کل دادگستری استان قم دوره‌ای را برای جایگزین مجازات‌های حبس مجرمان، برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام حیدری بیان کرد: در این دوره سعی بر این بود که به افراد سازمان و نظام فکری داده‌شده و در واقع نقشه راهی باشد تا بتواند مسیر را همیشه درست ادامه دهد. که خوشبختانه با بازخوردی شگفت‌انگیز و بالایی روبرو بودیم.

مدیر موسسه آوای توحید  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده گفت: تاکنون یک‌هزار و۱۰۰ نفر را آموزش داده و ۸۰۰ گواهی پایان دوره نیز برای آنان صادرشده است. همچنین نکته قابل‌توجه این طرح تربیت محور بودن آن است، یعنی بعد از اتمام دوره موسسه هنوز برای آن‌ها برنامه  و ارتباط  دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجیدیزدی نیز در این همایش، اظهار داشت :بر اساس مواد۶۲ تا ۶۴  قانون مجازات اسلامی مجازات‌های جایگزین حبس در دستور کار معاونت پیشگیری دادگستری قرار گرفت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن در دست اقدام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان قم افزود: شیوع کرونا باعث تعطیلی این کار نشد و با بررسی مؤسساتی که فعال بودند مشخص شد موسسه آوای توحید در این زمینه نسبت به مؤسسات دیگر توفیق خوبی دارند وما ازمسئولان موسسه درخواست کردیم که باهماهنگی با دادگستری این دوره‌ها در فضای مجازی برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یزدی گفت:بیش ازهزارنفر در این دوره‌ها شرکت کردند که بر اساس ارزشیابی‌های که خود مخاطبان انجام دادند ۹۰در صد از دوره‌ها رضایت داشتند و ۸۵ درصد دوره‌ها برایشان تأثیرگذاری داشته وسبک زندگی اسلامی آن‌ها را تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین خواجوی نیز در این همایش، یادآورشد: بحران عرفان های کاذب در جامعه ما به شدت رشد کرده است. کل ماجرای فضای مجازی به این دلیل است که سامانه فکری مردم را متمایل کند. در ابتدا باید به آسیب شناسی مخاطب بپردازیم. در این زمینه نمره تفاضل وضع موجود و مطلوب در ابتدا به دست می آید. در جامعه ایران دچار مدیرانی هستیم که مدیر به معنی تحول آفرین نیستند ولی هنر آنها در برگزاری مراسم هستند.

وی افزود: مدیر تحول گرا، صبور است و می تواند تحول آفرینی کند. مدیر مراسم برگزار کن عمدتا نمی تواند این همه صبر داشته باشد. شهید چمران نمونه کامل یک مدیر تحول گرا بود. وی در لبنان از انسان های ضعیف، انسان هایی چون کوه ساخت. همین الگو را به جنگ هم آورد. شهید زین الدین به فرمانداران شهرهایی که تحت نظر لشکر 17 بودند نامه زد که لیدرهای کف خیابانتان را جمع کنید و به لشکر بیاورید. این فرمانداران تعجب کردند ولی مدل ایشان مدل تحول گرا بود و موفق هم شد. زیرا ایشان مخاطبان خود را می شناخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha