سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره تربیت مشاوره دینی در زنجان

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان زنجان از برگزاری دوره تکمیلی تربیت مشاور دینی با حضور ۴۴ طلبه خواهر و برادر در استان زنجان خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل قهرمانلو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در زنجان، اظهار کرد: معاونت تهذیب حوزه علمیه زنجان از سال گذشته در راستای تربیت بومی مشاور دینی در استان، سه برنامه اساسی را سرلوحه برنامه های خود قرارداده و با جدیت پیگیری کرده است.

وی افزود: اولین برنامه؛ برگزاری دوره مقدماتی و تکمیلی مشاوره بود که دوره مقدماتی در نیمه اول و دوره تکمیلی پاییز و زمستان سال جاری برگزار شد.

استاد حوزه علمیه زنجان ادامه داد: در دوره تکمیلی که ۴۴ نفر از طلاب برادر و خواهر حضور داشتند شرکت کنندگان، مباحث مشاوره تکمیلی را در سرفصل های مختلف از جمله تربیت فرزند، pme، cbt، درمان چند بُعد معنوی، خانواده درمانی و آشنایی با تست های روانشناختی، مهارتهای زندگی را جمعا به مدت ۱۲۰ساعت گذراندند و همه اساتیدی که در دوره از آنها استفاده شد از اساتید ممحض مرکز مشاوره قم بودند.

حجت الاسلام قهرمانلو ادامه داد: در دوره تکمیلی که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زمان کرونا برگزار شد، علاوه بر امتحانات کتبی هر سرفصل؛ مصاحبه پایانی عملی نیز با حضور مدیر اداره مشاوره و خانواده و مسئول مراکز مشاوره حوزه های علمیه کشور به عمل آمد.

وی اضافه کرد: برنامه دیگر؛ پیگیری و راه اندازی مرکز تخصصی سطح۳ رشته مشاوره اسلامی در استان بود که در راستای تربیت نیروی مشاور در استان زنجان پیگیری شد و در حال حاضر ۱۶ نفر در ترم دوم مشغول تحصیل می باشند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه زنجان ادامه داد: پیگیری و تأسیس مرکز مشاوره حوزه، سومین برنامه معاونت تهذیب استان در بخش مشاوره است، که هفته گذشته با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و مدیران ستادی مرکز مدیریت حوزه علمیه به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در دارالقران الکریم زنجان افتتاح شد.

وی افزود: به طور کلی در مدت کمتر از یکسال علیرغم وجود ویروس منحوس کرونا، اقدامات مفیدی در سه محور علمی؛ مهارتی و خدماتی در این معاونت پیگیری شد و به نتیجه رسید، که ان شاءالله منشا خیر و برکات برای طلاب و عموم مردم استان بوده باشد.
انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha