جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نماز فرصت ملاقات با خداست و خدا خودش را معرفی می کند و آیات سوره حمد مجموعه کاملی از اسماء و صفات الهی است و پاسخ اساسی ترین سؤالات انسان ها در این سوره هست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در ششمین اجلاس استانی نماز، که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزارشد، ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: هدف آفرینش انسان عبادت و بندگی است و این یعنی اگر کسی همه هم و غمش عبادت نباشد، بیهوده زندگی می کند و به بی راهه می رود که در قبر و قیامت برای انسان پشیمانی می آورد.

وی تصریح کرد: همه آدم ها عبادت می کنند، اما اینکه چه کسی را عبادت می کنند، مسأله است. پیغمبران نیامدند فقط عبادت کردن را بیاموزند بلکه آمدند بگویند انسان ها می باید خدای یکتا را عبادت کنید.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: برجسته ترین مصداق عبادت، نماز است و همه انبیاء و امامان معصوم اصلی ترین رسالتشان نماز بود. حضرت ابراهیم علیه السلام می فرماید من دار و ندارم و آورده‌ی زندگیم‌ را در سرزمینی که استعداد کشاورزی ندارد، آوردم و همه زحمت ها را متحمل شدم تا نماز اقامه شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای نماز قیام کردند و شبی مهلت گرفتند برای رساندن پیامشان به اهل عالم که اقامه نماز بود و این نشان می دهد هم باید خودمان و هم نسل آینده برای نماز قیام کنند.

 وی عنوان کرد: وقتی به زیارت ائمه اطهار علیهم السلام و شهدا می رویم مهمترین چیزی که راجع به آنها می گوییم، اقامه نماز است و این صرفا به ائمه و شهدا اختصاص ندارد و یک انسان موفق کسی است که در جوانی و هر شغلی که هست، عنوان اقامه کننده نماز داشته باشد و این مدال بسیار بزرگی است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: نماز باید اقامه شود. یکی از اشکالات اساسی این است که صرفا از نماز خواندن صحبت می کنیم. نمازی که خوانده می شود می تواند با هر بدی جمع شود و دروغ و گناه هم صورت بگیرد، اما کسی که نماز اقامه می کند، بدی ها را کنار می زند.

نماز فرصت ملاقات با خداست | فرصت سوزی نکنید

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدا در سوره عنکبوت فرمود نماز را اقامه کنید؛ نمازی که اقامه می شود با فحشا و منکر از بین می رود و جامعه اهل نماز پاک ترین جامعه است و کار انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم کار اهل نماز بود.

 وی تصریح کرد: تفاوت بین مومن و منافق، نماز است و خداوند درباره نماز مومنان فرموده آنها در نماز انسان دیگری می شوند اما راجع به اهل نفاق فرموده آنها با کسالت به نماز می ایستند و اقامه نماز ندارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نماز فرصت ملاقات با خداست و خدا خودش را معرفی می کند و آیات سوره حمد مجموعه کاملی از اسماء و صفات الهی است و قرآن آیات همین سوره را تفسیر می کند. پاسخ اساسی ترین سؤالات همه انسان ها در سوره حمد است و به صورت خلاصه در این سوره آماده است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: دسته ای از روایات می گویند در قیامت اگر خدا به نماز انسان نگاه کند، به کارهای دیگر هم نگاه می کند اما اگر به نماز نگاه نکند، به هیچ کار انسان نگاه نمی کند و نمی پذیرد چرا که نماز ستون دین است و باید اقامه شود و اگر اقامه نشود و ستون دین نباشد، کارهای دیگر دین فایده ندارد و خدا خریدار آن نخواهد بود.

 وی ادامه داد: همانطور که نماز ستون دین است، ولایت و امامت ستون نماز است و اگر ولایت و امامت نباشد ذره ای ثواب نزد خدا نداریم و اصلا اهل ایمان محسوب نمی شویم. تا خودمان اقامه کننده نماز نباشیم نمی توانیم روی دیگران تاثیرگذار باشیم و کسانی که در عرصه نماز تاثیرگذار بودند، عملا اقامه کننده نماز بودند.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه نماز تجلیل شد.

نماز فرصت ملاقات با خداست | فرصت سوزی نکنید

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha