جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باید حافظ راه و روش حسینی بوده و با تبعیت صادقانه از حسین زهرا(س) همه پاسدار قرآن، اسلام و انقلاب باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در مراسم تجلیل از پاسداران نمونه سپاه عاشورا، با تبریک ولادت با سعادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گفت: نامگذاری ولادت سومین امام شیعیان بعنوان روز پاسدار رسالت و مسئولیت پاسداران انقلاب اسلامی را سنگین تر و بیشتر می کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تمسک به راه روش امام حسین(ع)، افزود: باید در هر شرایطی در مسیر اندیشه های سید و سالار شهیدان حرکت کنیم، ابر مردی که حضرت آدم و فرشتگان در برابر نامش خضوع میکردند، امامی که برای احیای قیام و شریعت جدش رسول الله(ص) قیام کرد.

وی با اشاره به ایستادگی امام حسین(ع) در برابر طاغوت زمان و نثارجان و مالشان در راه خدا گفت: پاسداران انقلاب اسلامی هم با پیمودن خط سرخ شهادت سعادت دنیا و آخرت را به دست آوردند تا جایی که بنیانگذار کبیر انقلاب آرزو داشتند یک پاسدار باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید حافظ راه و روش حسینی باشیم، ادامه داد: با تبعیت صادقانه از حسین زهرا(س) همه باید پاسدار قرآن، اسلام و انقلاب باشیم و با بصیرت، بیداری و استقامت در مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به نسخه راه حل های که طبیب جامعه دینی ارائه می کند در مسیر آرمان های نظام اسلامی حرکت کنیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: سپاه و بسیج به عنوان حافظان و مدافعان انقلاب و نظام اسلامی به دلیل وظایفی که به آنها محول شده است باید از بصیرت، قدرت تشخیص و توانمندی روحی و جسمی بالاتری برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آفت هایی که پاسداری را تهدید می کند، گفت: امامین انقلاب با بیانی پدرانه تاکید فرموده اند از پاسداری؛  پاسداری کنید و گرفتار دام مال دنیا و تجملات آن نشوید، چرا که این آفت ها نهاد مقدس سپاه را زمین گیر و قدرت و توانایی آن را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر ارتقاء فضائل اخلاقی و معنوی، گفت: پاسداران خداباوری را تقویت کنند و دلهایتان را به خدا نزدیکتر کنند تا از آفت های اخلاقی در امان بمانند که در این راستا نهاد نمایندگی رهبری و عقیدتی- سیاسی ها می توانند نقشی بی بدیل و ممتاز ایفا نمایند.

در این مراسم از پاسداران نمونه سپاه عاشورا تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha