پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 949965
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
زن و فضای مجازی - خواهران خوزستان

حوزه/ کارگاه دانش‌افزایی «خانواده ایمن در فضای مجازی» به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی به صورت آنلاین مورخ ۲۶ و  ۲۷ اسفندماه جاری با حضور استاد مطرح حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، کارگاه دانش‌افزایی «خانواده ایمن در فضای مجازی» به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه ملاثانی به صورت آنلاین مورخ ۲۶ و  ۲۷ اسفندماه جاری با حضور استاد مطرح حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این راستا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر صالحی زاده، اظهارداشت: خانواده در تمام فرهنگ‌ها، کانون شکل‌گیری هویت فرد می‌باشد؛ به همین دلیل هیچ فردی جدای از خانواده‌اش قابل تعریف نیست و خانواده رکن اصلی سازنده فرد و شخصیت آن است.

سواد رسانه‌ای در خانواده یکی از مباحث مهم امروز می‌باشد و ازآنجایی‌که فضای مجازی مخاطب این امر در اصل تمامی اعضای یک خانواده است؛ اما والدین در یک خانواده می‌توانند به کودکان خود در زمینه یادگیری سواد رسانه‌ای خانواده کمک شایانی نمایند.

وی افزود: به طور کلی باید گفت این مهارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید درک عمیق‌تری از رسانه و پیام‌های رسانه‌ای داشته باشید. در این دوره والدین می‌تواند با داشتن سواد رسانه‌ای در خانواده، مسئولیت حفظ و حراست از خانواده خود را بر عهده گرفته و در این زمینه اطلاعات کافی را دریافت نمایند.

این استاد حوزه و دانشگاه، در پایان بیان کرد: فراگیری سواد رسانه‌ای توسط والدین سبب می‌شود نسبت به نوع تربیت نوجوانان که آسیب‌پذیرترین قشر در مواجه با فضای مجازی هستند، دقت نظر لازم را داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha