شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حبیب بابایی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و کارشناس فرهنگی گفت: تربیت نسل جدید باید با محوریت شاخصه های فرهنگ دینی و انقلابی و البته توجه به شرایط و اقتضائات روز جامعه باشد.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانی نورانی از امام علی(ع) مبنی بر این که فرزندان خود را بر اساس شرایط و اقتضائات روز تربیت کنید، اظهار داشت: این که امیرالمؤمنین(ع) در این خصوص فرمودند فرزند زمانه خویشتن باشید، ناظر به این حقیقت است که بدون توجه به اصل زمان شناسی نمی توان به اهداف عالی تربیتی و فرهنگی دست یافت.

وی افزود: البته باید توجه داشت که معنا و مفهوم این سخن صرفاً ارتباط گرفتن با تکنولوژی و نرم افزارهای روز اعم از رایانه و یا شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه مهم تر از آن لزوم توجه به اصول، ارزش‌ها و معیارهای موجود در جامعه است و این که ما قبل از هر چیز به شرایط روز اشرافیت داشته باشیم.

این کارشناس فرهنگی همچنین گفت: البته سخن بنده به هیچ وجه به این معنا نیست که به هر قیمتی، زیر بار تحولات و برنامه های روز برویم و به قول معروف همرنگ جماعت شویم، بلکه ما موظف هستیم که بر اساس شاخصه های فرهنگی و ارزش های دینی و انقلابی خود رفتار کرده و اگر ایراد و انحراف و نقصی می بینیم نسبت به اصلاح آن ها اقدام کنیم.

وی بیان داشت: در عین التزام به شاخص ها و اصول دینی و فرهنگی می بایست در جای خود انعطاف در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی داشته و نیازهای نسل جدید را هم مورد عنایت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بی شک در این راستا بهترین نسخه ی راهگشا، توجه به بیانات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است که اگر در مقام عمل، این ها مورد عنایت قرار گیرد، بی شک بسیاری از معضلات و مشکلات ما در عرصه ها و ابعاد فرهنگی و اجتماعی و تربیتی مرتفع شده و یا کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام بابایی همچنین گفت: آن چه انتظار می رود که ضمن باور به اقتضائات روز جامعه، آن چنان فرهنگ دینی و انقلابی را در جامعه بر اساس مبانی تربیتی نهادینه کنیم که الگوی عملی نسل جدید، حاج قاسم ها و شهید حججی ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha