جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 950331
۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
ویروس کرونا

حوزه/ معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با کاهش رعایت شیوه نامه ها افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر ایرج حریرچی در ارتباط زنده تصویری با استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما، گفت: وقتی رعایت دستورالعمل های ما از ۸۳ و ۳ درصد در طی یک ماه و نیم گذشته به ۵۹ درصد سقوط می کند افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی هم دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید:

سفر به کدام شهرها ممنوع است؟ + جزئیات جریمه ها

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان مطلوب رعایت پروتکل های بهداشتی ۹۰ درصد است ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ شهر کشور نارنجی و قرمز هستند.

حریرچی، مبنای قرمز و نارنجی بودن شهرها را تعداد بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار نفرات بستری در بیمارستان ها، رنگ بندی های آبی، زرد و نارنجی و قرمز اعلام می شود.

وی، رسانه ملی صدا و سیما را مهمترین رسانه اعلام کننده وضعیت رنگ بندی شهرها اعلام کرد و افزود: البته اعلام وضعیت شهرها به صورت موضعی و درون شهری هم اعلام می شود، بر اساس همین اعلام ها از تاریخ صدور اطلاعیه ستاد ملی قرارگاه، اتومبیل های با پلاک غیر بومی ۷۲ ساعت فرصت دارند تا از شهرهای مقصد خارج شوند در غیر این صورت برای هر ۲۴ ساعت توقف و حضور در شهر قرمز یک میلیون تومان و هر ۲۴ ساعت در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه شامل خودروهای پلاک غیر بومی می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha