جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله رجبی

حوزه/رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: دولت در پشتیبانی و مانع‌زدایی تولید بالاترین نقش را دارد که باید این نقش را به نحو احسن و کامل انجام دهد.

آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: تولید در شرایط کنونی کشور مسئله مهمی است چراکه دشمنان نظام با وضع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی درصدد این هستند که از این طریق بتوانند کشور را به‌زانو درآورده و تسلیم خواسته‌های نامشروع خودشان کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگوی کامل و عملی برای کشورهای آزادی‌خواه جهان است و هدف دشمنان نظام نیز این است که کشورمان را از این حالت پیشرو و پیش‌گام بودن برای کشورهای دیگر دربیاورند.
آیت‌الله رجبی افزود: رونق و جهش دادن به تولید این توطئه‌ها را خنثی می‌کند و علاوه بر این افزایش تولید ملی موجب خودکفایی کشور در بسیاری از زمینه‌ها و نیز اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
وی با بیان این‌که تولید در ابعاد مختلف برای کشور اهمیت دارد، ابراز داشت: دوستداران انقلاب در سراسر جهان می‌خواهند ببینند که ما چگونه در برابر توطئه‌ها مقاومت می‌کنیم تا آن‌ها هم در مسیر استقلال و استکبارستیزی خود از آن سرمشق بگیرند، از همین رو شکست دشمنان در جنگ اقتصادی در شرایط فعلی یک اولویت راهبردی است.
عضو شورای‌عالی حوزه نقش دولت را در تحقق شعار سال مورد توجه قرار داد و گفت: در این زمینه و در نظام اسلامی ما قوه مجریه بیشترین نقش را در مقایسه با سایر قوا بر عهده دارد. موضوعی که رهبر انقلاب نیز روی آن تأکید کرده و فرمودند: عمده‌ی نزدیک به همه مدیریت‌های کشور که هزاران مدیریت است در اختیار رئیس قوه‌ی مجریه است.
 وی با بیان این‌که بیش از 30 هزار پست مدیریتی ریز و درشت را دولت مردان در اختیار دارند، بیان داشت: تمام منابع کشور در اختیار دولت است از بودجه گرفته تا امکانات وسیع و منابع طبیعی؛ که می‌تواند در جهت رفع موانع تولید و تحقق شعار سال به کار گرفته شود.
آیت‌الله رجبی تصریح کرد: قوه مجریه اگر پشتیبانی‌های درست، کارشناسی شده و منطقی از تولید داخل داشته باشد و فرایندها را کوتاه کند قطعاً شاهد رشد و شکوفایی تولید در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.
 وی توجه به صادرات را خواستار شد و بیان داشت: اگر دولت ارتباطات منطقه‌ای و جهانی را در جهت افزایش صادرات بیشتر کند و در داخل نیز در روان سازی و کوتاه سازی حمایت از سرمایه گذاران قدم بردارد می‌توان نوید ایجاد جهش در تولید و افزایش بهره وری را داد. 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قاچاق و واردات بی‌رویه کالا را دو پدیده شوم و مانع تولید عنوان کرد و گفت: اگر دولت جلوی قاچاق را بگیرد قطعاً می‌توان گام‌های بلندی در تولید برداشت چراکه در مواردی شاهد هستیم که یک خبرنگار قاچاق را از مبدأ تا مقصد ردیابی می‌کند حال این‌که دولت مردان ساختار و ابزار مقابله با قاچاق را نیز دارند و باید به صورت جدی وارد عمل شوند.
وی افزود: واردات بی‌رویه هم نباید صورت بگیرد چراکه در برخی از زمان‌ها شاهد هستیم که در کشور سرمایه گذاری مناسبی صورت می‌گیرد اما مشابه کالاهای داخلی وارد می‌شود و تولید کننده داخل را به حاشیه می‌برد.
آیت‌الله رجبی تأکید کرد: پس باید گفت که واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق از اقداماتی است که دولت باید در مسیر افزایش تولید و خودکفایی کشور بردارد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، بانک‌ها باید با دستوراتی که از دولت می‌گیرند در جهت حمایت از تولید و تولیدکنندگان وارد عمل شوند و سرمایه‌های مردم را به بازارهای دیگر نبرند.
آیت‌الله رجبی تأکید کرد: همچنین ارز و سایر حمایت‌ها باید از کسانی صورت بگیرد که در جهت تولید و افزایش آن گام برمی‌دارند. 
وی افزود: دولت هم در پشتیبانی و هم در مانع‌زدایی بالاترین نقش را دارد که باید این نقش به نحو احسن و کامل انجام دهد.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: در سال جهش تولید متاسفانه دولت در اکثر زمینه‌ها نتوانست اقدامات خوبی انجام دهد هر چند که در برخی مواقع اقدامات خوبی هم صورت گرفت.
وی به نقش مجلس در تحقق شعار سال جدید اشاره کرد و گفت: مجلس با اصلاح و وضع قوانین در زمینه تولید می‌تواند به کمک تولیدکنندگان بیاید. 
آیت‌الله رجبی تأکید کرد: علاوه بر این نمایندگان با نظارت بر اجرای قوانین می‌توانند پشتیبانی خوبی از تولید داشته باشند.
وی بیان داشت: وضع قوانین در جهت مبارزه با اخلال گران و مفسدان اقتصادی نیز می‌تواند از اقدامات مهم مجلس در ماه‌های پیشرو باشد.
عضو شورای‌عالی حوزه تصریح کرد: از سوی دیگر کاهش و افزایش مالیات باید متناسب با تولید و شرایط تولیدکنندگان باشد.

وی افزود قوه قضائیه نیز که بحمدالله نقش برجسته‌ای در این زمسنه داشته‌ است می‌تواند همین رویه‌ی پشتیبانی و مانع‌زدایی را با صلابت و قاطعیت ادامه دهد و در تحقق جهش تولید نقش خاص خود را به صورت کامل‌تر ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha