شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار علمای اهل سنت و شیعه سیستان و بلوچستان با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان این‌که آحاد مردم باید در مسیر تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: مجلس، دولت و همه دستگاه‌هایی که در اداره کشور نقش آفریند برای یک‌بار قوانینی را در تراز انقلاب وضع کنند تا موانع تولید برچیده شود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: رهبر عزیز انقلاب مانند سال‌های قبل امسال را با عنوانی اقتصادی به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

نام‌گذاری کردند اگرچه این نام‌گذاری با نام‌گذاری‌های سال‌های قبل مشترکاتی دارد اما تکیه رهبر انقلاب بر روی مسئله اقتصادی، تولیدی و خود کفایی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با این نام‌گذاری بر روی این دو نکته تأکید دارند که علاوه بر تولید باید پشتیبانی‌های لازم صورت بگیرد و موانع برطرف شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: در برخی از زمان‌ها افراد در بخش خصوصی و دولتی آمادگی برای تولید دارند و در حقیقت می‌خواهند کشور را به اوج خود کفایی برسانند اما دستگاه‌های ذی ربط گاهی آن پشتیبانی لازم را از این مهم به عمل نمی‌آورند.

وی بیان داشت: اگر احیاناً مجموعه‌ای مورد حمایت و پشتیبانی قرار نگیرد در میانه راه منتظر می‌ماند و دچار یأس و ناامیدی می‌شود و در نتیجه این واحد تولیدی غیرفعال می‌شود و یا کاملاً به تعطیلی کشیده می‌شود در نتیجه کارگران بیکار می‌شوند و وضعیت تولید و خودکفایی از بین می‌رود.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: علاوه بر این افرادی که منفعت خودشان را در واردات می‌دانند در چنین فضایی بیش از پیش به کشور و تولید داخل ضربه می‌زنند.

مردم باید به تولید داخل اعتماد کنند

وی با توصیه به مردم برای استفاده از کالای داخل بیان داشت: گاهی زمان‌ها شاهد هستیم که فروشندگان به دلیل اینکه ذائقه و خواست مردم جنس خارجی است مارک‌های خارجی بر روی کالاهای داخلی می‌چسبانند تا مردم این کالاها را خریداری کنند.

اگر پشتیبانی‌های لازم صورت می‌گرفت این وضعیت بازار مرغ نبود

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: اگر این پشتیبانی‌ها صورت بگیرد اگر تولیدی‌ها وام می‌خواهند خارج از بروکراسی اداری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد شاهد این وضعیت در بازار مرغ نبودیم.

وی ادامه داد: این روزها مردم که ایام نوروز و گاهی ساعت ها در صف منتظر می‌مانند اگر به‌موقع حمایت‌های لازم از واحدهای تولیدی مرغ و تولید تخم‌مرغ می‌شد و نهاده‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت شاهد این وضعیت نبودیم که در واقع خلأ پشتیبانی را نشان می‌دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: رهبر انقلاب به‌خوبی توجه کرده‌اند که ضعف در پشتیبانی‌ها است و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود قطعاً تولید سرو سامان نخواهد گرفت.

وی با بیان این‌که مسئولان باید از واحدهای تولیدی حمایت و پشتیبانی کنند، گفت: متاسفانه این کوتاهی‌ها به پای انقلاب نوشته می‌شود در حالی که انقلاب، دستاوردهایی دارد که موجب حیرت شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که مردم انقلاب و نظام را دوست دارند، تصریح کرد: در این میان گلایه مردم از این‌جهت است که چرا کشوری که این‌همه نعمت دارد و همه موارد لازم را دارد در جاهایی شاهد کمبود و گرانی هستیم که هیچ ارتباطی هم به تحریم ندارد.

وی ادامه داد: این مردم شهید دادند و در جبهه‌های حق و باطل حضور یافتند برخلاف توطئه‌های دشمنان در صحنه حضور دارند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین تأکید کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط باید به‌گونه‌ای از تولید حمایت کنند که روی پای خودمان بایستیم و بدانند که با چشم دوختن به بیرون از مرزها و کشورهای بیگانه مشکلات تولید برطرف نخواهد شد.

قوانین متناسب با یک حرکت جهادی نیست

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قسمت سوم شعار سال و مانع زدایی ها اشاره کرد و گفت: در کشور ما قوانینی وجود دارد که این قوانین متناسب با یک حرکت جهادی نیست چراکه قوانین آن‌چنان دست‌وپاگیر هستند که یک تولیدکننده را از راه‌اندازی کارگاه یا کارخانه تولیدی منصرف می‌کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ابراز داشت: مجلس، دولت و همه دستگاه‌هایی که در اداره کشور نقش آفرینند برای یک‌بار قوانینی را در تراز انقلاب وضع کنند تا این موانع برچیده شود.

پول‌ها از تولید به سمت دلالی، قاچاق و واردات می‌رود

وی ادامه داد: فردی که می‌خواهد کاری را انجام دهد مأیوس می‌شود و سرمایه گذاری‌ها به جای تولید در مسیر دیگری مصرف می‌شود به طوری که پول‌ها از تولید به سمت دلاّلی، قاچاق و واردات می‌رود که خسارت‌های فراوانی به کشور می‌زند.

انتظار می‌رود شعار سال را همه مسئولان و مردم جدی بگیرند

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: انتظار می‌رود شعار سال را همه مسئولان و مردم جدی بگیرند به‌خصوص مردم در مطالبه‌گری وارد میدان شوند و نقش جدی داشته باشند تا در پایان سال مسئولان، کارنامه‌ای درخشانی داشته باشند.

وی افزود: اگر پشتیبانی‌ها کامل انجام شود آن زمان تولید، خودش را نشان می‌دهد و در این میان مجلس، قوانین تولید را بازنگری کرده و مسیر رسیدن به هدف را کوتاه‌تر کنند چراکه اگر این مسیرهای طولانی در راه تولید وجود داشته باشد راه به جایی نخواهیم برد.

یک وزیر نباید منتظر وزارتخانه‌ای دیگر بماند

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وزارت صمت در این زمینه نقش مهمی دارد و باید به وظیفه‌ای خودش عمل کند و در این میان یک وزیر نباید منتظر وزارتخانه‌ای دیگر بماند تا کار تولید جلو برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دغدغه‌ای که رهبر انقلاب دارند و روی مسئله اقتصاد و تولید تکیه دارند دلیل دیگری نیز دارد چراکه دشمنان نظام بر روی مسائل اقتصادی برنامه‌ریزی‌های زیادی دارند تا از طریق کشور و نظام را تحت‌فشار قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شاید دوست IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    1 0
    جناب آقای بوشهری بزرگوار، نخست این که وضع قانون فقط برای مجلس هست. دوم این که ما در قانون مشکل خاصی نداریم (منظور مشکل اصلی نیست)، بیشترین مشکل کشور، در نحوه اجرای قانون (اجرا نکردن درست قانون) هست.