پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مداح رسالت مدار است، خواننده نیست؛ مداح، ستایشگر ائمه(ع) و بزرگان دینی است که در راه خدا جان خود را از دست داده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در نشست صمیمی با مداحان جوان به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: درباره حضرت علی اکبر(ع) فرموده‌اند، ایشان شبیه ترین فرد در وقار و شخصیت و ظواهر و شبیه ترین فرد در اخلاق و شبیه ترین فرد در عقل و تدبیر به پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

 امام‌ جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر جوانی می‌تواند جوانمردی محله‌ای، استانی یا کشوری و جهانی به ناحق یا حق پیدا کند که بسیاری از جوانان دیگر از وی حساب ببرند، خداوند این ظرفیت را در تک تک وجود همه ما قرار داده است بستگی دارد که چقدر از این ظرفیت استفاده کنیم؟ همچون امام راحل که با جوانمردی به حق، انقلابی جهانی بپا کردند.

 وی با بیان اینکه امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و سردار سلیمانی زائیده تفکر علی اکبری هستند، ادامه داد: یعنی امثال حضرت علی اکبر(ع) پایه گذار مکتبی شدند تا دیگران نیز جسارت مقابله و مبارزه و بیان حق را پیدا کنند و کوته بینی و منفعت طلبی و خودبینی را کنار گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما دو موضوع جوانی و جوانمرد داریم، جوانی یک مسئله تقویمی است و اختیار آن در دست ما نیست اما جوانمردی در دست ماست و ما باید در بستر جوانی، جوانمردی را تحصیل کنیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: جوانی یک محدوده زمانی دارد و می‌گذرد، اما جوانمردی نمی‌گذرد؛ جوانی محدود به زمان است، اما جوانمردی فقط محدود به آن زمان نمی‌شود، ممکن است یک کودک یا یک پیرمرد یا یک بانو همه جوانمرد باشند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند با مردم جوانمردانه رفتار می‌کند، گفت: اخلاص در هر اقدامی لازمه کار است، زیرا خداوند به کاری که خالصانه برای وی صورت می‌گیرد برکت می‌دهد، همچنین اگر در حق هرکس جوانمردی به خرج دهیم خدای متعال نیز در حق ما جوانمردی به خرج می‌دهد و تمام کارهای ما سر و سامان می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: قرآن می‌گوید هنگام شب خود را برای کارهای زیادی که در طی روز دارید آماده کنید، یعنی در نمازشب و ذکر شبانه باید قوت و برکت فعالیت روز را بگیریم والا اقدامات ما کم تاثیر است.

وی تصریح کرد: مستندگویی در بیان صحبت‌ها و حقایق نیز مهم است، زمانی که برای مردم مطالب را مطرح می‌کنید با استناد به احادیث و روایات مستند باشد، اگر مستند حرف بزنیم صحبت‌های ما برای مردم قابل قبول خواهد بود.

امام جمعه قزوین ادامه داد :مداحی که قرآنی باشد و اهل نهج البلاغه و ذکر باشد حتما با دیگر مداحان متفاوت خواهد بود، این مداح نفوذ، جنس و تاثیرگذاری کلامش متفاوت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان بیان کرد: مداح رسالت مدار است، خواننده نیست؛ مداح، ستایشگر ائمه(ع) و بزرگان دینی است که در راه خدا جان خود را از دست داده اند. همچنین حفظ حرمت پیشکسوتان را بسیار اهمیت دهید، پیرمردی که عمری از حنجره اش «یاحسین» بیرون آمده باید همواره مورد تکریم قرار گیرد .

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha