جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رویای نیمه شب

حوزه/ «رؤیای نیمه شب» به قلم حجت الاسلام مظفر سالاری بی شک الگوی نوشتاری موفقی است برای نویسندگان حوزوی که می خواهند با نسل جدید ارتباط خوبی برقرار نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از آثار شاخص و شاید بشود گفت مهم ترین و شاخص ترین کتاب حجت الاسلام مظفر سالاری از نویسندگان مطرح حوزوی، رمان "رؤیای نیمه شب" است که سال ۹۴ از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده است.

آن چه درباره این رمان می توان گفت این که "رؤیای نیمه شب"اثری است عاشقانه با زمینه‌ای مذهبی و اعتقادی که روایتگر عشق و دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه است که البته در راه وصال معشوق با موانع و اتفاقات تلخ و شیرینی روبرو می‌شود.

به دیگر سخن باید به این نکته اشاره کرد که رؤیای نیمه شب، رؤیایی است از جنس عشق که در فضای مذهبی شهر حله عراق که زمانی جایگاه حوزه علمیه شیعه و زادگاه مجتهدان بسیاری بوده، جریان دارد.

زمان رمان مربوط به قرن سوم هجری قمری است و در این شهر، کشمکش میان شیعه و سنی در جریان است؛ کشمکشی که حاکمان قدرت طلب به آن دامن می زنند. در این فضا هاشم که سنی است به ریحانه ی شیعه مذهب دل می بازد. موانع در راه این عشق بسیار است و هاشم می کوشد بر این موانع پیروز شود. عشق است که داستان را جلو می برد و در نهایت معجزه ی آن بر مشکلات ناشی از تفاوت مذاهب چیره می شود.

انصافاً باید گفت که نویسنده در تعلیق، فضاسازی و صحنه پردازی موفق عمل کرده و ارتباط خوب مخاطبان با این رمان و چاپ های متعدد آن، گواهی بر این مدعاست.

به اذعان منتقدین و کارشناسان فن، این کتاب به نوعی تلاش نویسنده به منظور تحکیم پیوند هرچه بیشتر میان شیعه و سنی است و لذا از این حیث نیز اثری درخور توجه و ارزشمند به شمار می رود.

بی شک حرف زدن درباره این مسایل برای نسل کنونی آن هم با چاشنی داستان های تاریخی و مذهبی، دشواری ها و سختی های خاص خود را به همراه دارد، اما با این وجود حجت الاسلام سالاری با قلم توانای خود از عهده این کار به خوبی برآمده و تجربه ی موفقی فراروی نویسندگان حوزوی گشوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha