جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گاندو

حوزه/ اساسا وقتی گفتمان نقد در دستان بچه های انقلاب باشد، پلشتی ها و ضعف ها و اشتباهات و حتی خیانت مسئولین، باعث غرش و نارضایتی و افسردگی افکار عمومی نمی شود که باعث تحرک، امید آفرینی و مطالبه گری و انتخاب اصلح خواهد شد.

خبرگزاری حوزه | امشب در اواسط نمایش گاندو ۲، پخش این سریال ناگهان متوقف شد و ادامه آن پس از حدود ۱۵ دقیقه روی آنتن رفت. همزمان مشاور رییس شبکه سه از فشارهای گسترده به صداوسیما بابت پخش گاندو خبر داد.

مدیر گروه سریال شبکه نیز خبر داده بود که پخش «سریال گاندو ۲» از این پس متوقف شده و نمایش قسمت‌های بعدی آن به بعد از انتخابات موکول شد.

   

پ ن: گاندو را می توان سریالی در تراز گام دوم انقلاب نامید به چند دلیل:

   

اول اینکه توانست مردم‌ را با حقایق امنیتی و استراتژیک نظام آشنا کند و مباحث راهبردی به معنای واقعی کلمه از غربت در آمدند.

    

دوم اینکه توانست نقد حرفه ای و مستند را به تصویر بکشد و نقادی جسورانه را که سوپاپ اطمینان نظام و انقلاب است استارت بزند.

    

سوم اینکه صدا و سیما را که بایستی دیده بان انقلاب باشد ولی از این ماموریت اصیل، بدلیل محافظه کاری ها و کج سلیقه ها در تعلیق برخی برنامه ها یا حذف برخی شخصیت های انقلابی رسانه دان فاصله گرفته بود، تا حدودی به مسیر اصلی باز گرداند.

   

اساسا وقتی گفتمان نقد در دستان  بچه های انقلاب باشد، پلشتی ها و ضعف ها و اشتباهات و حتی خیانت مسئولین، باعث غرش و نارضایتی و افسردگی افکار عمومی نمی شود که باعث تحرک، امید آفرینی و مطالبه گری و انتخاب اصلح خواهد شد.

     

علیرضا محمدلو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    57 1
    و البته گامی دیگر برای به عرش بردن برخی نهادها و تخریب برخی دیگر!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    59 0
    فارغ از کیفیت نازل و اشکالات فنی فراوان این سریال، اساساً استفاده از عنوان مهم و استراتژیک «تراز گام دوم انقلاب» برای تحلیل و توصیف یک سریال و تنزل دادن بیانیه مهم رهبر معظم و گام دوم انقلاب به سریال‌ها و معرکه‌های جناحی و سیاسی، امر پسندیده‌ای به نظر نمی‌رسد. والله اعلم