چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قاسمی نیا

حوزه/معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: خانه، مدرسه، جامعه، رسانه ها و تعاملات و ارتباطات برون سازمانی از مولفه های پیشرفت و شتاب بخشی به برنامه های سوادآموزی می باشد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیاست های اجرایی سال ۱۴۰۰ معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم که از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ابلاغ شده است را تشریح کرد.

وی افزود: توجه به اجرای سیاست ها و محور بودن آن ها در اجرای برنامه ها و طرح های سوادآموزی ملاک و مناط عملیات سوادآموزی استان در سال ۱۴۰۰ می باشد.

حجت الاسلام قاسمی نیا ادامه داد: «بهبود و ارتقای ارائه آموزش های با کیفیت و شتاب بخشی به باسوادی گروه هدف و کاهش قدر مطلق بی سوادی»، «توسعه عدالت آموزشی با تاکید بر شتاب بخشی سوادآموزی خانواده های آسیب پذیر، مرزی و محروم»، «تنوع بخشی به محتوای آموزشی مهارتی، کاربردی، توجه به محتوا و رسانه های آموزشی کارا و اثر بخش در کار بست های مهارت سواد در زندگی فراگیران»، «تقویت و ارتقای کارکردهای مراکز یادگیری محلی به عنوان کانون های آموزشی، تربیتی و فرهنگی در سطح آموزش بزرگسالان و سازماندهی و استقرار کانون های آموزش مجازی در مراکز یادگیری محلی»، «توسعه دولت الکترونیک و اتصال به درگاه شبکه ملی اطلاعات و بهبود، ارتقاء و تکمیل سامانه های اطلاعات و ارتباطات سوادآموزی با اولویت سامانه سوادآموزی و پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد»، «ترغیب و تنویر افکار عمومی برای ایجاد تقاضا و ترویج دستاوردها و پیامدهای سوادآموزی» از جمله سیاست ها است.

وی بیان داشت: «توسعه آموزش های پس از سواد و تقویت فعالیتهای مکمل و فوق برنامه»، «تقویت نظارت، ارزشیابی و آسیب شناسی روندها و رویه های ارائه خدمات سوادآموزی»، «توجه به کاربست نتایج حاصل از پژوهش ها در بهبود و اصلاح برنامه ها»، «ایجاد و استقرار مدرسه مجازی بزرگسالان و توسعه آموزش های مجاز»، «ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل در حوزه سوادآموزی» و «بهبود مدیریت منابع و مصارف از طریق تقویت مشارکت موسسات غیر دولتی، خیرین، شرکت ها و نهادهای بین المللی» از جمله دیگر سیاست های این معاونت در سال ۱۴۰۰ می باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: جلب مشارکت و بهره مندی از نظرها و راه کارهای اعضای گروه بهبود کیفیت آموزشی، ستاد امتحانات، شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و شهرستان و مناطق را از راهبردهای اساسی سال جاری معاونت سوادآموزی دانست.

وی افزود: شناسایی مسئله و تلاش برای حل آن و جلب همکاری معنوی و فکری صاحبان نظر و اندیشه و نقد پذیری با هدف ارتقاء و پویایی و بازنگری و تحول در برنامه ها و طرح های سوادآموزی استان را از اولویت ها اصلی بر شمرد.

حجت الاسلام قاسمی نیا، داشتن روحیه جهادی و بسیجی و کار شبانه روزی را با اعتقاد راسخ به اهداف و پی گیری تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در تحقق  فرهنگ سوادآموزی موثر دانست و گفت: با سوادی هر فرد در قوی ساختن جامعه و خانواده و ایران عزیز نقش موثر و شایسته دارد.

معاون سوادآموزی استان قم،  خانه، مدرسه، جامعه، رسانه ها و تعاملات و ارتباطات برون سازمانی را از مولفه های پیشرفت و شتاب بخشی به برنامه های سوادآموزی دانست و گفت: ارزیابی دست یابی به اهداف و مستند سازی فعالیت ها از ضرورت های مدیریت برنامه های سوادآموزی می باشد. که در این میان نقش محوری آموزش دهندگان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha