دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بیش از ۱۳۰ آیه از قرآن کریم در خصوص امام زمان(عج) تأویل و تفسیر شده و روایات متعددی نیز در خصوص حضرت از زبان اهل‌بیت علیهم السلام واردشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمد میرشفیعی شب گذشته طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: برای تحقیق و بررسی در خصوص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف چیزی در آیات و روایات کسر نداریم اما مسئله تلخ این است که ما انجام‌وظیفه نکرده‌ایم به همین خاطر جمع زیادی از مردم اطلاعات دقیقی از حضرت ندارند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق روایت نبوی هر فردی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده یعنی در حالت بت‌پرستی از دنیا رفته است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میر شفیعی تأکید کرد: شرط قبولی تمام اعمال حسنه پذیرش ولایت و سرپرستی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و داشتن ارادت و اظهار محبت به حضرت نشانه ایمان حقیقی است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ولی‌نعمت مادی و معنوی تمام موجودات عالم است و حضرت واسطه فیض در عالم هستی و به امر خداوند صاحب‌اختیار مؤمنین و مؤمنات عالم هستی است.

وی افزود: سرپرستی و صاحب‌اختیاری مردم بر عهده وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است چراکه حضرت، ولی‌الله اعظم و اطاعتش بر عموم مردم واجب و در بین واجبات مهم‌ترین واجب و از اوجب واجبات است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میر شفیعی در ادامه گفت: بعضی از روایات از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و می‌توان با نصب العین قرار دادن آن‌ها چارچوب‌های فکری را ضابطه‌مند نماییم به همین خاطر داشتن اعتقادات و اخلاقیات دارای اولویت و نسبت به احکام از درجه بالای برخوردار است‌.

وی تأکید کرد: اعتقادات صحیح و معرفت به خدا و اعتقاد به حجت خدا و فرستادگان خدا باید در مرحله اول درست باشد به همین خاطر اگر اعتقاد درست نباشد اخلاق و احکام فایده‌ای نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یکی از ارکانی که می‌تواند ملاک قبولی اعمال باشد اقرار به حقانیت ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و برائت از دشمنان حضرات معصومین است و ما حق نداریم اندازه سرسوزن تمایلی به سمت دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میر شفیعی اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام در نسخه‌ای جامع و کامل می‌فرماید اعتقاد به حقانیت ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام، برائت از دشمنان ایشان، تسلیم در برابر اوامر حضرات و احتیاط در دین می‌تواند تضمین‌کننده سعادت دنیا و آخرت انسان باشد.

وی افزود: اگر انسانی از حرام فاصله بگیرد و در امور شبهه‌ناک توقف و احتیاط نماید می‌توان گفت که این شخص صاحب ورع است و در دین خود احتیاط جاری می‌سازد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین میر شفیعی در پایان گفت: بر اساس روایت یکی از شرایط مؤمن حقیقی، انتظار برای ظهور قائم آل محمد و عنایت حجت خداست و باید مؤمن همواره منتظر امر خداوند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha