پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون فرهنگی شاهچراغ(ع)

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: علاوه بر مساجد باید در صدد برگزاری طرح سه شنبه های مهدوی در مکان های مذهبی هم باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی شورای قرآن و عترت استان فارس که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در باب جلسات قرآنی تاکنون ۵ جلسه برگزار شده و همه مصوبات به اعضا ابلاغ شده است، در این جلسات بنا شد چند طرح از جمله نور الثقلین، واژه های آسمانی، من قرآن را دوست دارم و حفظ جز ۳۰ و موضوعی قرآن را دنبال کنیم، از این رو برای هر یک از این طرح ها بنا شده است تا یک مسئول برای هماهنگی کارها انتخاب شود.

وی اضافه کرد: اگر سه شنبه های مهدوی بخواهد از فضای فتنه ها دور بماند باید تشکیلاتی شود، همچنین بنا شده است مساجد دیگر را هم برای برگزاری سه شنبه های مهدوی اعلام کنیم، البته تاکنون ۴۰ مسجد اعلام آمادگی کردند تا سه شنبه های مهدوی را برگزار کنند، و ۲۰ فضای معنوی دیگر را داریم که مجموعا ۶۰ مکان می شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) عنوان کرد: برگزاری سه شنبه های مهدوی فقط در مساجد مد نظر نیست باید در تمام فضا های معنوی این برنامه را داشته باشیم.

موسوی، مسئول بانک اطلاعات قاریان قرآن کریم فارس نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: در حوزه طرح نور الثفلین در حال حاضر با همکاری ۲۲ اداره و نمایندگی در شهرستان ها ۱۶۴ جلسه و محفل شناسایی شده و به نظر می رسد تا پایان فروردین به ۲۵۰ محفل برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha