جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام حسینی، گفت: مساجد کارکرد متعددی داشته و علاوه بر مسأله نماز و عبادت، می توان در آن اماکن مقدسه، قدم هایی را برای حل آسیب ها و معضلات اجتماعی برداشت.

به گزارش خبرگزای حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی، در جلسه واگذاری پرونده‌های صلح و سازش هیئت امنای مساجد به شورای حل اختلاف که با حضور رئیس شورای حل اختلاف استان آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: مساجد کارکرد متعددی داشته و علاوه بر مسأله نماز و عبادت، می توان در مساجد قدم‌هایی را در راستای حل آسیب ها و معضلات اجتماعی برداشت.

وی ادامه داد: این فعالیت ها می تواند منشا برکت باشد به طوریکه در کنار کارکردهای فرهنگی و تربیتی مساجد، می توان در باب معاشرت نیز بسیاری از مشکلات مردم را در حل کرد. 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی افزود: ۷۰۰ مسجد فعال و در مجموع تقریبا یک هزار مسجد در تبریز وجود دارد و به طور میانگین اگر تعداد اعضای هیات امنای هر مسجد را ۵ نفر حساب کنیم، چیزی حدود ۵ هزار نفر خواهد شد که همین تعداد برای رفع و رجوع مشکلات و آمد و شد ها نیاز مند ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: اخیرا مساجد را از ناحیه های یک و دو جدا کردیم چون که وظیفه اصلی ما نگهداری، احیا و مرمت موقوفات است به همین دلیل اداره‌ای تحت عنوان امور مساجد راه اندازی کردیم که در تلاشیم در این خصوص ناحیه ای نیز در تبریز ایجاد کنیم. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، اضافه کرد: شورای رسیدگی به امور هیأت امنای مساجد با ۲۰ مرکز و با تقسیم حوزه های بسیج از بین مساجد این حوزه ها، ۵ مسجد به عنوان مسجد شاخص به همراه روحانی معتمد و مسئول حوزه بسیج انتخاب می‌شود تا در انتخاب هیأت امنا و حل معضلات و مشکلات به ما کمک کند تا از این طریق هیأت های امنا جلوه و چهره مردمی پیدا کند. 

وی در پایان گفت: به جای اینکه یک مسجد خاص را برای امور حل اختلاف انتخاب کنیم، ۲۰ مرکز را به عنوان مراکز حل اختلاف انتخاب می‌کنیم تا علاوه بر حل مشکلات، بر انتخاب هیات امنا و ترویج رویکرد جوانگرایی و انقلابی سازی و پا به کار بودن مسجد نیز اقدام و نظارت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha