جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 952639
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
خانه و خانواده

حوزه/ کارشناس کودک و نوجوان نمایشگاه کبوترانه حرم مطهر رضوی، در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی « مهارت‌های کاربردی خانه و خانواده»، گفت: نیاز فطری و طبیعی انسان به سرگرمی سالم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام علی خسروی در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مجازی «مهارت‌های کاربردی خانه و خانواده» که توسط مدیریت مشاوره و آموزش‌های علمی کاربردی معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، به موضوع «بازی و سرگرمی در خانه» پرداخت و با بیان اینکه آیه ۱۲ سوره یوسف به « بازی » اشاره دارد، گفت: با توجه به اینکه فرزندان به تفریح نیاز دارند، اما باید بر اساس پیام‌های قرآنی، طبق برنامه‌ریزی‌های مناسب، با اجازه پدر و ولی باشد و فردی را جهت محافظت از آسیب‌ها برای آنان مدنظر قرار دهیم.

کارشناس کودک و نوجوان نمایشگاه کبوترانه حرم مطهر رضوی، افزود: بهتر است در زندگی اجازه داده شود فرزندان در سایه والدین، برخی از کارها را خودشان انجام دهند تا با سختی و مشکلات زندگی آشنا شوند.

وی با تأکید بر این مطلب که نیاز فطری و طبیعی انسان به سرگرمی سالم است، ادامه داد: طبق فرمایشات گهربار امام علی(علیه السلام)، برای فرد مؤمن زندگی به سه قسمت خلاصه می‌شود، قسمتی به معنویات می‌پردازد و با پروردگارش مناجات می‌کند و قسمتی به فکر تأمین معاش و زندگی باشد و قسمتی را به این اختصاص دهد که در برابر لذت‌هایی که حلال و مشروع است، آزاد باشد.

حجت‌الاسلام خسروی با اشاره به روایات معصومین علیهم‌السلام مبنی بر اینکه « کسی که کودکی دارد باید در راه تربیت او کودکانه رفتار کند»، تصریح کرد: والدین برای بازی کردن با فرزندان، باید ر واقع کودک شوند.

وی در ادامه به معرفی انواع سرگرمی در منزل پرداخت و گفت: دو نوع بازی که « نیاز به‌وسیله دارد » و « بدون نیاز به وسایل» را با تحرک زیاد و کم، می‌شود در خانه و با فرزندان اجرا کرد. راه رفتن متفاوت، حفظ تعادل، فرقون بازی، خروس‌بازی و ... را ازجمله بازی‌های تحرکی بدون وسایل می توان برشمرد و ادا بازی و پانتومیم، مشاعره، جمله‌سازی گروهی، صرف کردن افعال با لهجه‌های گوناگون و سؤالات سه گزینه‌ای از بازی‌های بی‌تحرک و کم‌تحرک در دسته‌ی بازی‌های بدون وسایل محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام خسروی در پایان گفت: بازی‌های برج لیوانی، جابجا شدن وسایل، نگه‌داشتن چوب روی انگشت یا پیشانی و ... را می‌توان با وسایل و کم‌تحرک، در محیط‌های بسته‌ی آپارتمانی، اجرا کرد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های مجازی مهارت‌های کاربردی خانه و خانواده، به همت اداره آموزش‌های علمی کاربردی معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان با موضوعات «اخلاق در خانه»، «مدیریت فضای مجازی در خانواده»، «بهداشت و سلامت خانواده»، «بازی و سرگرمی در خانه»، «ایمنی در خانه»، «امنیت خانه و خانواده» و «تغذیه خانواده»، از ۱۶ تا ۲۳ فروردین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha