چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست حجت الاسلام زمانی و دکتر قدیر

حوزه/ پس از اوج گیری ویروس کرونا در قم و پر شدن بیمارستان ها، طلاب و نیروهای جهادی که در پیک های قبلی به کمک کادر بهداشت و درمان آمده بودند، اینبار نیز به عرصه آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پس از اوج گیری ویروس کرونا در قم و پر شدن بیمارستان ها، طلاب و نیروهای جهادی که در پیک های قبلی به کمک کادر بهداشت و درمان آمده بودند، اینبار نیز به عرصه آمده و جلسه هماهنگی برای حضور آنها با حضور دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و حجت الاسلام و المسلمین زمانی معاون حوزه های علمیه برگزار شد.

 ۲۵۰ طلبه جهادی برای حضور در بیمارستان ها اعلام آمادگی کردند

 حجت الاسلام و المسلمین زمانی  دبیر ستادحوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه حوزه های علمیه در جلسه با نیروهای جهادی گفت:ستاد بحران حوزه های علمیه فعال است و در پیک های گذشته ۲۰ هزار طلبه خواهر و برادر در راستای کمک به بیماران کرونایی راهی بیمارستان ها شدند.

وی افزود: کمیته برای طلاب جهادی شامل کمیته های بیمارستان، آرامستان، مساوات، روانشناسی، رسانه و... تشکیل شده است که فعالیت ها به صورت برنامه ریزی شده دنبال می شود.

دبیر ستادحوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه حوزه های علمیه بیان داشت: قدردان زحمات مجموعه سلامت کشور و استان هستیم که جهادگونه وارد عرصه شده و در راستای خدمات رسانی به مردم تلاش می کنند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه در موج جدید شیوع کرونا نیز برای خدمات رسانی به بیماران در بیمارستان ها، اعلام آمادگی می کند و در استان قم ۲۵۰ طلبه در حال حاضر اعلام آمادگی کرده اند.آرامش بخشی به بیماران، گسترش فضای معنوی و پاسخگویی به سؤالات شرعی و همچنین کمک به پرستاران و همراهان از جمله وظایف نیروهای جهادی در بیمارستان ها خواهد بود.

نیازمند حضور نیروهای جهادی در بیمارستان ها هستیم

 دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه با نیروهای جهادی گفت:حضور نیروهای طلاب جهادی در بیمارستان ها موجب دلگرمی و آرامش بخشی و ارتقا روحیه معنویت برای بیماران و کادر بیمارستان است. طلاب جهادی باعث افتخار حوزه علمیه و جامعه روحانیت شدند.

وی افزود:طلاب در پیک های قبلی کرونا در بیمارستان ها کارهایی انجام دادند که در تاریخ ماندگار شد و امروز نیز با توجه به افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی بار دیگر نیازمند حضور ارزشمند آنها هستیم.

 قدیر بیان داشت: هنوز به قله پیک کرونا نرسیده ایم و از این رو باید هوشیارانه عمل کنیم و با کمک همه باید بر این بیماری غلبه کرده و زنجیره انتقال را قطع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: اقدام طلاب جهادی در گام اول کمک به کادر بیمارستان بوده و درگام دوم در ارتقا سلامت جسمی و معنوی تلاش می کنند و این بسیار مهم بوده که از جمله نیازمندی های ما به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha