جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاندار قم

حوزه/استاندار قم با اشاره به اعلام آمادگی خیرین سلامت برای واردات واکسن کرونا بر ضرورت اهتمام دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت مجوز های لازم برای واردات واکسن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست  با اشاره به همراهی اکثریت مردم با سیاست های ستاد ملی کرونا طی یک سال گذشته، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد شهروندان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند؛ با این وجود با افرادی که نسبت به قوانین بی تفاوت هستند بایستی برخورد قانونی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر مدیریت دستگاه های دولتی بر مجموعه های تحت امر خود افزود: قوانین مربوط به شرایط قرمز کرونایی باید در دستگاه های دولتی و اصناف اعمال شده و ضمن پیگیری تخلفات مدیران و کارکنان ادارات، واحدهای صنفی متخلف نیز پلمپ می شوند.

سرمست ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم هر چه زودتر بتوانیم موج چهارم کرونا که از نوع جهش یافته است را کنترل کنیم.

استاندار قم    در ادامه با اشاره به آمادگی خیرین استان قم برای واردات و تامین واکسن گفت: دانشگاه علوم پزشکی بایستی پیگیری های لازم را از وزارت بهداشت و درمان انجام دهد.

وی توسعه ی زیرساخت های درمانی در شرایط کرونایی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بیمارستان امیرالمومنین پس از بهره برداری در راستای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفت و امیدواریم با پیگیری های جدی شاهد افتتاح بیمارستان مادر طی ایام آتی باشیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود جلوگیری از برگزاری تجمعات را در دستور کار ستاد بحران در وضعیت قرمز دانست و گفت: با توجه به وضعیت قرمز قم اصل بر عدم برگزاری نماز جماعت در مساجد است؛ اما درصدد هستیم طوری برنامه ریزی کنیم تا مومنین بتوانند از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته شاهد همراهی بسیار خوب تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) و متولیان اماکن مذهبی با سیاست های ستاد ملی کرونا بوده ایم و امید داریم در سال جدید نیز برای مقابله با موج چهارم این بیماری شاهد استمرار این همکاری ها باشیم.

وی با اشاره به محدودیت های نیمه شعبان امسال به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: تصمیم گیری در این خصوص امری دشوار بود، اما برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از حاشیه پردازی بدخواهان مذهب تشیع مجبور به اعمال محدودیت ها شدیم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha