جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: کسی که منکر خداوند است و اصلاً خداوند را دوست ندارد نمی‌تواند مشمول رحمت الهی قرار گیرد و اگر خلاف این حرف را بزنیم در حقیقت عدالت خداوند را زیر سؤال برده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در سلسله نشست‌های معارفی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: آغاز سوره عنکبوت با مذمت پندارهای باطل بود و فلسفه آزمایش‌ها و امتحانات الهی این است که ادعای انسان‌ها مشخص شود.

وی افزود: بر اساس آیه ۴ سوره عنکبوت بعضی از مشرکان و کفار پندار غلطی دارند مبنی بر اینکه فکر می‌کنند بر مؤمنین غلبه پیدا خواهند کرد و هیچ‌گاه مورد عذاب قرار نخواهند گرفت.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: گاهی افراد خود را بالاتر از دیگران می‌پندارند و بر اساس این پندارهای غلط افکار و اندیشه درست را کنار می‌زنند و بر این مرکب پندار غلط سوار می‌شوند.

وی تاکید کرد: فرعون وقتی مشاهده کرد جادوگران به حضرت موسی علیه‌السلام ایمان آورده‌اند و سخنان حضرت موسی علیه‌السلام حقیقت است، دستور ساخت برجی را داد تا برود بالای آن و با خداوند به جنگ بپردازد و با این کار می‌خواست از جهالت مردم استفاده و افکار عمومی را به خود جلب کند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین  رفیعی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد وهابیت تاکید کرد: فکر می‌کردند آتش به آن‌ها نخواهد رسید و گاهی می‌گفتند ما یهودیان پسر و حبیب خدا هستیم و کسی بالاتر از ما وجود ندارد و ادعا می‌کردند فقط یهودیان وارد بهشت خواهند شد اما بر اساس آیات قرآن کریم تمام این‌ها پندارهای غلط و بی‌اساس است.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی یادآور شد: بعضی از انسان‌ها با فرهنگ قرآن آشنا نیستند و با پندار و افکار غلط خود فکر می‌کنند اهل معاصی بر اهل ایمان چیره خواهند شد.

وی در ادامه گفت: نداشتن فهم اعتقادی و درک نکردن کلام الهی باعث می‌شود عده‌ای خیال کنند اهل معصیت با اهل ایمان مساوی هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: معنای رحمانیت، عفو و گذشت خداوند این نیست که انسان شرک را نادیده گیرد و امثال ابوجهل و ابولهب هیچ‌گاه وارد بهشت نخواهند شد چراکه با ورود این افراد بر بهشت، خلقت بهشت کاری بیهوده به‌حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رفیعی افزود: کسی که منکر خداوند است و اصلاً خداوند را دوست ندارد نمی‌تواند مشمول رحمت الهی قرار گیرد و اگر خلاف این حرف را بزنیم در حقیقت عدالت خداوند را زیر سؤال برده‌ایم.

وی اظهار کرد: بر اساس آیه ۵ سوره عنکبوت، داشتن عمل صالح و دوری از شرک تنها راه ملاقات خداوند است و «لقاءالله» در حقیقت درک خداوند است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین  رفیعی یادآور شد: جهاد انواع و اقسامی دارد؛ جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس، جهاد کبیر یعنی جهاد تبلیغی و جهاد اصغر که جهاد در جبهه جنگ است.

وی یادآور شد: بر اساس آیه ۶ سوره عنکبوت هر فردی در راه خدا جهاد و کوشش کند به نفع خودش است و می‌توان گفت منظور از این آیه، جهاد در جبهه و جنگ است و نیز می‌توان از آن به جهاد اکبر و جهاد کبیر تعبیر کرد که در هر صورت نشانگر این است که هر فردی جهادی را انجام دهد برنده میدان خواهد شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین  رفیعی در پایان گفت: لجاجت ، تقلید کورکورانه، حرص و حسد چیزهایی است که نمی‌گذارد عقل انسان رشد کند و در عوض به گسترش پندار غلط کمک می‌کند و عقل‌گرایی نیاز اصلی جوانان امروزی است چراکه خردمندی مقابل خرافه‌گرایی بوده و بر اساس فرموده قرآن کریم خردمندان قابلیت پذیرش حقیقت را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha