چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شهید دانشگر

زندگی نامه شهید مدافع حرم، "عباس دانشگر" به همت انتشارات شهید کاظمی و با عنوان" تأثیر یک شهید" به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، البته در سال های گذشته کتاب دیگری درباره این شهید جوان والامقام با عنوان "آخرین نماز در حلب" منتشر شده بود و کتاب "تأثیر نگاه شهید" در واقع دومین اثری است که درباره این شهید منتشر می‌شود.
بنابر این گزارش،  این کتاب ۲۱۶ صفحه ای شامل هفت بخش است که خاطراتی درباره سبک زندگی افراد مختلف مرتبط با شهید دانشگر را شامل می‌شود و جالب این که این خاطرات به قلم مؤمن دانشگر، پدر شهید به نگارش درآمده است.

در ابتدای این کتاب می خوانیم:"شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. آنها داشته‌های دفاع مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی است که روی نسل جوان امروزی تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته است؛ شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری است. "

گفتنی است عباس دانشگر متولد اردیبهشت سال ۱۳۷۲ در شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. رابطه‌ای صمیمی و عاطفی با دوستانش داشت. در سال ۱۳۹۰ در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان، در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) قبول شد، اما به خاطر دوراندیشی و علاقه‌ای که به سپاه داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین(ع) هم شرکت کرد و قبول شد.

این شهید والامقام،  پنجم مهر سال ۱۳۹۰ وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد و پس از گذشت یک سال دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد همان سال در حومه جنوبی شهر حلب سوریه، با شلیک موشک تاو آمریکایی از سوی دشمن به شهادت رسید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha