جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مبلغین و مداحان اهوازی

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، دومین نشست مبلغین و مداحان اهوازی، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اهواز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با همکاری موسسه فرهنگی طلیعه داران ظهور، دومین نشست مبلغین و مداحان اهوازی، حول مباحث تئوری و کارگاهی ادعیه و مناجات، برگزار شد.

در ابتدای این دوره، حجت‌الاسلام سعید شحیطاط، مداح اهل‌بیت و استاد این دوره آموزشی، اظهار داشت: در روایات آمده اگر کسی در جایگاهی قرار گرفت که مورد توجه مردم باشد، قبل از آنکه به تربیت دیگران بپردازد باید نفس خویش را تربیت نماید.

وی در ادامه، بیان کرد: همچنین در روایات آمده که انسان ابتداء باید سیره خویش را مورد توجه قرار دهد و سپس به تربیت لسان خود بپردازد.

حجت‌الاسلام شحیطاط، گفت: اگر عالم به علم خود عمل نکند، موعظه او به قلوب می رسد اما تاثیری نخواهد داشت؛ چراکه موعظه رحمت است اما حرف عالم بی عمل تاثیر چندانی نخواهد داشت.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام شحیطاط، به ذکر مباحث تئوری مورد نیاز، هنگام قرائت ادعیه و مناجات پرداخت.

دومین نشست مبلغین و مداحان اهوازی برگزار شد

همچنین در حاشیه این مراسم، حجت‌الاسلام  منابی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز، به خبرنگار حوزه در اهواز، بیان کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه مناجات و مظهر بندگی خداست، دومین نشست مبلغین و مداحان با موضوع ادعیه و مناجات برگزار شد. به لطف خدا، قبل از فرا رسیدن ماه محرم، سومین نشست با موضوع کارگروه روضه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این دوره ویژه عموم مبلغین و مادحین اهل بیت است و علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی اهواز، جهت شرکت در این نشست‌ها، ثبت نام نمایند.

شایان ذکر است، در پایان مراسم، تنی چند از مداحان حاضر در جلسه، به قرائت دعا و مناجات پرداختند.

انتهای پیام./ خبرنگار: علی پشتدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha