پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست تعالی خانواده در مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین

حوزه/ روان‌شناس و کارشناس خانواده گفت: امروز شاهد هستیم که محوریت خانواده در فیلم‌های سینمایی هم کم‌رنگ شده است که جای تأسف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  مهشید چوبداری در نشست علمی که با موضوع الزامات خانواده محوری در دنیای مدرن و به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم برگزار شد، اظهار داشت: خانواده باید در همه ابعاد محور و نقطه وصل باشد که متاسفانه به این‌گونه نیست.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که محوریت خانواده در فیلم‌های سینمایی هم کم رنگ شده است که جای تأسف دارد.

چوبداری بیان داشت: متاسفانه عده‌ای فرزند را به عنوان یک عنصر مزاحم نگاه می‌کنند که این موضوع را در فیلم‌ها هم بارها مشاهده می‌کنیم حتی به‌گونه‌ای در فیلم‌ها القا می‌شود که وجود فرزند مایه‌ای نگرانی و استرس برای والدین است.

وی به ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی خود ادارات می‌توانند متولی و دست‌اندرکار باشند و به عموم جامعه جایگاه خانواده را آموزش بدهند در این صورت است که خانواده جایگاه خودش را پیدا می‌کند.

روان‌شناس و کارشناس خانواده افزود: اتفاق بعدی این است که ما به‌جای اینکه بیاییم روی خود خانواده کار کنیم آمده‌ایم روی حاشیه کار کردیم مثلاً روابط فرا زناشویی را پررنگ کردیم و یا کارهای دیگر مثل اینکه زن چگونه می‌تواند قدرت بیشتری داشته باشد و یا مرد چگونه می‌تواند این قدرت را کسب کند.

وی آموزش را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: خانم یا آقا هرکدام جدا آموزش می‌گیرند آن هم در صورتی که داوطلبانه باشد و در بعضی از ادارات هم که به صورت اجباری آموزش می‌بینند خانم‌ها و آقایان هرکدام جدا آموزش می‌بینند که تأثیر چندانی ندارد.

چوبداری تصریح کرد: علاوه بر این گام بعدی در خصوص رسانه‌ها است که آیا رسانه برای اینکه محوریت خانواده حفظ شود کاری انجام می‌دهد و یا اصلاً تا الان کاری کرده است؟

وی ادامه داد: در جامعه ما بسیاری از افرادی را داریم که مهارت‌های ارتباطی را بلد نیستند و به مشاوره هم رجوع نمی‌کنند پس چه‌بهتر که رسانه‌ها برای این امر اقدام می‌کنند.

روان‌شناس و کارشناس خانواده تأکید کرد: همیشه ما منتظر این هستیم که کسی از بیرون بیاید و حال ما را خوب کند اما سیاست کلی باید به این صورت باشد که من خودم تلاش بکنم و روند را به این شکل ببرم جلو و خودم به خودم کمک کنم.

وی بیان داشت: متاسفانه به خانواده به شکل یک ویترین نگاه می‌کنند، زن و مرد به همراه یک فرزند که شبانه‌روز دارند تلاش می‌کنند و کار می‌کنند تا گذران زندگی کنند.

چوبداری افزود: این سطح از کار کردن قطعاً باعث فشار روانی بر روی خانواده‌ها می‌شود به طوری که آرامش را از خانواده می‌گیرد.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت و جامعه این است که آرامش را برای افراد فراهم کند اما سهم هر یک از افراد هم مهم است که بتوانند این آرامش را برای خود فراهم کنند.

روان‌شناس و کارشناس خانواده ادامه داد: خیلی از خانواده‌ها مشکلات اقتصادی ندارند اما بازهم خانواده محور نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha