سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
وحید احمدی طلبه کرمانشاهی در جمع تیم « مکابسه ایران » و کسب قهرمانی جهان

حوزه/ وحید احمدی طلبه کرمانشاهی و دانش ‌پژوه مرکز کلام اسلامی و تفسیر واحد حوزه علمیه کرمانشاه، با کسب قهرمانی جهان در رقابت های کشتی «المکابسه» به میزبانی کشور عمان، شگفتی ساز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، وحید احمدی طلبه کرمانشاهی و دانش ‌پژوه مرکز کلام اسلامی و تفسیر واحد حوزه علمیه کرمانشاه، به همراه تیم کشتی «المکابسه ایران»،  در مسابقات جهانی(سال ۲۰۲۱) این رشته که به میزبانی کشور عمان برگزار شد، با کسب قهرمانی جهان، شگفتی ساز شد.

در این دوره از مسابقات، ایران در سکوی نخست قرار گرفت و عمان به نایب قهرمانی بسنده کرد و کشورهای هند و عراق جایگاه های بعدی را کسب کردند.

کشتی المکابسه، کشتی سنتی شهر ظفار کشور عمان، یک کشتی بسیار قدیمی است که تنها ورزش کشتی اعراب است و امروز این کشتی قدیمی در بسیاری از کشورهای جهان  از جمله آسیا، آفریقا، اروپا و قاره آمریکا  در حال گسترش است و بعد از تشکیل انجمن بین المللی، اکنون در ۱۸ کشور جهان این ورزش نماینده دارد، و اکنون فدراسیون بین المللی و آسیایی المکابسه در GAAPSF  به عنوان عضو رسمی است.

GAAPSF  فدراسیون انجمن های آسیا و اقیانوسیه است که یکی از فدراسیون های چند ورزشی زیر نظر کمیته بین المللی المپیک IOC است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha