جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز مدیریت حوزه خواهران

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: تربیت زنان نخبه و تحصیلکرده در رشته های مختلف دینی باعث ارتقای دینداری در بین خواهران و به تبع آن تقویت دینداری در خانواده ها و تربیت فرزندان شایسته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، به اهمیت ثبت نام حوزه های علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال وظایف طلبگی را در قرآن کریم در سه بخش، تفقه، تبلیغ و اجرای دین معرفی می کند.

وی افزود: تربیت زنان نخبه و تحصیل کرده در رشته های مختلف دینی باعث ارتقای دینداری در بین خواهران و به تبع آن تقویت دینداری در بین خانواده ها و باعث  استحکام بنیان خانواده ها و تربیت فرزندان شایسته می شود. و به دنبال آن بزهکاری های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به بیان انگیزه ها و ضرورت های طلبگی اشاره کرد و افزود: عنوان سربازی امام زمان(عج) را با خود به همراه داشتن و خدمت به بُعد معنوی انسان و اصلاح اخلاقیات انسانها، مهمترین انگیزه برای جذب طلاب در حوزه های علیمه است و در این میان وجود حوزه های خواهران از اهمیت بالایی برخوردار است و دلیل آن هم نقش آفرینی بانوان در جامعه می باشد.

 وی با بیان این که با جذب افراد واجد شرایط و نخبه برای تحصیل در حوزه، می توان در تربیت اساتید و مبلغان و پژوهشگران وارسته و مهذب و کارآمد در حوزه ها قدم برداشت، گفت: اساتید و طلاب با حضور موثر و تاثیرگذار در جامعه می توانند مشکلات و آسب های اجتماعی جامعه به ویژه زنان و خانواده ها را شناسایی و در حد توان حل کنند و ان شاءالله نتیجه تلاش های طلاب خواهر به همراه نیروهای انقلابی دیگر در زمینه سازی ظهور امام  زمان(عج)موثر باشد.

محمدلو با تصریح بر این که نشاط فراوان و احساس خوشبختی، مهمترین ویژگی است که مردم را  جذب حوزه ها می کند، اضافه کرد: علوم و معارف دین، عامل اصلاح اخلاقی هستند، بنابراین لازم است طلاب از لحاظ اخلاقی سرآمد باشند و باید تهذیب نفس در طلاب بیشتر دیده شود.

وی، حلم و صبر طلبه در تحصیل علم را عامل رشد روحی و معنوی طلبه دانست و  ادامه داد: باید نقش طلاب خواهر در جامعه به مردم تبیین شود که این امر موجب جذب بیشتر به حوزه های علمیه می شود و طلاب خواهر وظیفه دو چندان دارند، چرا که هم وظیفه تربیت و هدایت خانواده خود را بر عهده دارند و هم باید جامعه را هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، تقوا و خودسازی درونی و بیرونی، رعایت پوشش و حیا در رفتار اجتماعی، اهمیت به درس خواندن جدی، صبوری و حلم در یادگیری علوم را از لوازم طلبگی عنوان کرد و گفت: علمی نافع است که برای دین و دنیای افراد مفید باشد.

وی به لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای جذب طلاب خواهر اشاره کرد و افزود: تبلیغ چهره به چهره، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پرداختن به اهمیت طلبگی و فوائد آن در جامعه از راه های جذب جوانان به حوزه علمیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha