پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 954708
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
امام جمعه کوار

حوزه/ امام جمعه شهرستان کوار با اشاره به کمک های مومنانه و مواسات گفت: از ابتدای آغاز شیوع کرونا از نیمه شعبان سال گذشته تا کنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک به نیازمندان این شهرستان به صورت نقدی و توزیع بسته های معیشتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام مجید گشول در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، در خصوص توزیع بسته های معیشتی و کمک های نقدی اظهار کرد: پس از فرمایش و رهنمود مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در خصوص مواسات و همدلی بلافاصله قرارگاهی تحت همین عنوان در شهرستان به فرماندهی امامان جمعه به ویژه امام جمعه شهرستان و دبیری ناحیه مقاومت بسیج سپاه و مشارکت نهادها، ارگان ها، خیرین و معتمدین تشکیل شد.

وی در ادامه با تصریح اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۱۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان شهرستان کوار صورت گرفته است، اضافه کرد: پس از تشکیل قرارگاه مواسات،نیازمندان شناسایی و بانک اطلاعات آنان تشکیل شد سپس با همکاری ادارات و خیرین کمک ها میان آنان توزیع شد.

امام جمعه شهرستان کوار عنوان کرد: ائمه جماعات مساجد شهرستان کوار با کمک فرماندهان پایگاه ها، هیئات امنا، دهیاران، معتمدین، فعالان و جوانان مساجد نیز تحت عنوان یک قرارگاه مسجد محور در شناسایی نیازمندان و توزیع بسته های معیشتی فعالیت های مطلوبی را نیز انجام دادند، گروه های جهادی به ویژه خواهران بسیجی نیز در عرصه ی تولید ماسک و لوازم پزشکی و جمع آوری و توزیع سبدهای معیشتی کمک شایانی انجام دادند.

وی در ادامه به فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهرستان کوار در ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ روحانی در مساجد شهرستان کوار به صورت مستقر، طرح هجرت و آزاد مشغول فعالیت هستند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز به انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی می پردازند.

حجت الاسلام گشول، برگزاری تفسیر قرآن کریم توسط امام جمعه در فضای مجازی را یکی دیگر از فعالیت ها در ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: مراسم احیای شب های قدر به مدت ۲ ساعت در فضای باز حرم مطهر شهدای گمنام و مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در پایان از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر سبد ۴۰۰ هزار تومان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد رزمایش های معیشتی و فرهنگی در طول ماه رمضان به ویژه نیمه ی آن که سالروز ولادت پربرکت امام حسن مجتبی علیه السلام است به لطف الهی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha