پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ پژوهشگر علوم قرآنی با بیان اینکه پیشرفت و پسرفت هر جامعه بستگی به اراده انسان ها و انتخاب درست آنها دارد، گفت: یکی از شاخصه های دولت اسلامی ایجاد زمینه حضور پر شور مردم در انتخابات است که مشت محکمی بر دهان دشمنان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در بیان نکات تفسیری جزء دهم قران کریم که در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۵۳ سوره انفال اظهار کرد: اگر مردم در مسیر استفاده از نعمت ها پا به رکاب ولی خدا و حق باشند این نعمت ها مستدام می ماند و اگر عقب نشینی کنند این نعمت ها از دست خواهد رفت.

وی با اشاره به انتخابات مهمی که در پیش داریم حضور کم رنگ وانتخاب نادرست مردم را موجب گرفته شدن نعمتهایی از قبیل امنیت و استقلال دانست و گفت: فلسطین زمانی کانون مجد و عظمت اسلام بود و در جنگ های صلیبی دشمنان هر کار کردند نتوانستند این منطقه را از مسلمانان بگیرند ولی سال‌ها بعد که مسلمانان دچار ضعف شدند در ۶ روز این کار را کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وعده الهی که همواره پشتیبان مؤمنین است و امت اسلامی را هدایت می کند بر سر جای خود هست ولی اگر مؤمنین پای کار نباشند خداوند نعمت استقلال را از آنان خواهد گرفت.

وی افزود: پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند که پیوسته امت اسلام تحت عنایت الهی اداره می شود تا زمانی که مؤمنین و صالحان به دنبال ولایت اشرار نروند و اگر مؤمنان به سخنان اشرار گوش دادند منتظر سلطه اشرار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه امروز رسانه های اشرار پیوسته از عدم حضور در انتخابات می گویند، گفت: پیشرفت و پسرفت هر جامعه بستگی به اراده انسان ها و انتخاب درست آنها دارد و یکی از شاخصه های دولت اسلامی ایجاد زمینه حضور پر شور مردم در انتخابات است که مشت محکمی بر دهان دشمنان باشد.

وی نکته دوم جزء دهم قران کریم را قاطعیت در برابر دشمنان پیمان شکن دانست و گفت: خداوند در آیه ۵۶ تا ۵۸ سوره انفال به پیمان شکنی دشمنان اشاره می کند که باید مجازات شوند و اگر در جنگ با آنها روبرو شدید چنان باشید که حتی آیندگانشان هم جرأت جنگ با مسلمانان را نکنند و اگر نشانه های نقض عهد دشمن آشکار شد شما پیش دستی کنید و نقض عهد کنید.

پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید با دنیا تعامل داشته باشد و پیمان و عهدنامه امضا کند، افزود: اصل اولی در همه پیمان‌ها عمل به آن و وفادار بودن است تا زمانی که طرف مقابل نقض عهد نکرده است ولی اگر نقض عهد کرد و یا نشانه های نقض عهد دشمن نمایان شد دستور می دهد که شما هم وفادار نباشید.

وی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام فرمودند اگر دشمنت دعوت به صلح کرد بپذیر زیرا صلح مایه آرامش است ولی مراقب باش که گاهی دشمن پیشنهاد صلح می دهد تا از غفلت تو سوء استفاده کند بنابراین دولت اسلامی باید در برابر دشمن صلابت داشته باشد و در برابر پیمان شکن پیمان شکنی کند نه این که بعد از عهد شکنی باز هم تلاش کند که ارتباط بر قرار کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه آمریکا با برداشتن تحریم ها مخالفت کرده و اصرار بر بازگشت تعهدات برجامی ایران دارد، گفت: این نشان می دهد که دشمن ما این بار هم بنای پیمان شکنی دارد و نباید در مقابل این دشمن به پیمان وفادار بود و پیش از راستی آزمایی دشمن به تعهدات خود عمل کنیم.

وی با اشاره به آیه ۳۴ سوره توبه سومین شاخصه دولت اسلامی که در جزء دهم قران کریم بیان شده را قاطعیت در برابر ثروت اندوزان دانست و افزود: از شاخصه های مهم دولت اسلامی میزان مقابله با ثروت های باد آورده و کسانی است که به دنبال ثروت اندوزی هستند و از این ثروت به حل معضلات جامعه کمک نمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha