جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که فعالیت طلاب و روحانیون در بدنه آموزش و پرورش اثرات مثبتی در تربیت دینی و معنوی دانش آموزان خدارد، گفت: اگر تربیت دینی از سنین کودکی آغاز شود به مراتب اثرگذاری بیشتری نسبت به سنین نوجوانی و جوانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در دیدار با حجت الاسلام محمد فیضی مدیر دبستان قرآنی مأوای شهرستان خوی با ابراز خوشحالی از فعالیت های این مدرسه اظهار داشت: از اینکه با وجود تمام مشکلات موجود در مسیر کار این مدرسه، توانسته اید این دبستان را به نتیجه و ثمر برسانید موجب خوشحالی است و تربیت دانش آموزان از اساسی ترین کارهایی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید کرده اند.

وی با بیان این که فعالیت طلاب و روحانیون در بدنه آموزش و پرورش اثرات مثبتی در تربیت دینی و معنوی دانش آموزان خدارد، گفت: اگر تربیت دینی از سنین کودکی آغاز شود به مراتب اثرگذاری بیشتری نسبت به سنین نوجوانی و جوانی خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مسیر تربیت دانش آموزان مسیر صحیحی بوده و طلابی که در این زمینه علاقه و استعداد دارند باید به امر تربیت دانش آموزان ورود داشته باشند.

وی بیان داشت: باید در همه کارها خصوصا امر تربیت، نیت خدایی سرلوحه امور باشد و روز به روز این امر عمیق تر شود تا خداوند انسان را از آفات پیش رو در این مسیر حفظ کند و لازم است  با موانع موجود در این مسیر با سعه صدر برخورد نمایید و هر جایی هم که لازم باشد دفتر نماینده ولی فقیه آمادگی همکاری و رفع مشکلات را دارد.

تاکید بر نوآوری در کارهای جهادی

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین در دیدار گروه جهادی بصائر شهرستان میاندوآب که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با بیان این که فعالیت بدون چشم داشت گروه های جهادی استان قابل تقدیر بوده و در جامعه اثرگذار است، اظهار داشت:  کار خالصانه و در جهت رضای الهی، قطعاً نصرت الهی را به همراه خواهد داشت و  اخلاص در امور سبب ماندگاری آثار امور در دنیا و بهره مندی در آخرت خواهد شد.

وی با تاکید بر این که اخلاص سبب به نتیجه رسیدن فعالیت ها و تلاش ها در دنیا می گردد، گفت: کارهای جهادی و مردمی باید باعث رشد معنویت و نورانیت در وجود انسان شود و افزایش معنویت باید یکی از ثمرات کار جهادی و فرهنگی باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: امور جهادی اگر منجر به رشد معنویت و نورانیت در وجود انسان نشود ارزشمند نخواهد بود در چنین شرایطی انسان باید به خود رجوع کند و عیب کار را در وجود خود پیدا کند.

وی با بیان این که انجام کارهای جدید و نوآورانه در امور جهادی باید مورد توجه گروه های جهادی قرار گیرد، اضافه کرد: نوآوری در کمک به فقراء و مستضعفان می تواند در بین مردم اثرگذار باشد و روحیه فردی و تیمی را تقویت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha