سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: لحظه لحظه زندگی علی (ع) سرشار از تلاش در راه حقیقت بود، لذا مردم همواره ایشان را ملامت می کردند، اما حضرت می‌فرمایند: در این مسیر ملامتِ ملامت کنندگان مرا از راه حق خارج نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه مجازی شرح و تفسیر نهج البلاغه به شخصیت، مقام و زوایای وجودی حضرت امیرالمومنین(ع)پرداخت و اظهار داشت: امام علی (ع) شخصیتی بودند که به غیرِ خوف و ترس از پروردگار از هیچکس و هیچ چیز دیگری نمی ترسیدند و می فرمایند؛ اگر کل دنیا را دشمنان فرا بگیرند و من تنها بمانم وحشت نخواهم کرد و به آن اهمیت نمی دهم.

وی با بیان این که شجاعتی که در خصوص حضرت در تاریخ بیان شده است در مورد هیچ فردی گفته نشده، افزود: دنیا در نزد مولا علی (ع) ارزشی نداشت و حضرت  به آن توجهی نمی کردند و می فرمایند: این دنیا که برای شما با ارزش است برای من کمتر از استخوان خوکی که در دست یک جزامی باشد ارزش دارد.

امام جمعه ارومیه با تصریح بر این که حتی اگر کسی در کنار امام علی (ع) نمی ماند، حضرت مسیر حق را ادامه می داد و از آن خارج نمی شد، گفت: حضرت قدرت ایمان و بصیرت زیادی داشتند و با وجود اتفاقات مختلف از راه حق خارج نشده و از مسیر حق دست نکشیدند و  خطاب به مردم می فرمایند: در دنیا از کم بودن پیروان راه حق وحشت زده نشده و از راه حق منحرف نشوید.

وی ادامه داد: مولا علی علیه السلام بیان می فرمایند: براساس آنچه که از جانب خداوند به من الهام شده است من در راه حق و راست هستم و دشمنانم در راه غلط و انحراف.  ذره ای در زندگی حضرت، عافیت طلبی و راحت طلبی نیست و در طول زندگی دائما در تلاش برای حل مشکلات مردم بوده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: لحظه لحظه زندگی علی (ع) سرشار از تلاش در راه حقیقت بود، لذا مردم همواره ایشان را ملامت می کردند، اما حضرت می فرمایند: در این مسیر ملامتِ ملامت کنندگان مرا از راه حق خارج نمی کند. وجودشان چنان سرشار از عدالت خواهی و عدالت طلبی است که نظیری مانند ایشان در دنیا وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان گفت: عده ای از مسلمانان امیرالمؤمین (ع) را در عین شجاعت و قدرت مورد ظلم قرار دادند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha